Bekräftelse

Idag berättade jag för "mina" gubbar (brukar kalla gubbarna på driftssidan för mina gubbar haha) att jag ska sluta på mitt jobb. Vi har jobbat mycket tillsammans, haft ett väldigt bra samarbete och kommunikation. Jag har blivit accepterad i arbetsgruppen (antar att det kan vara lite svårt att komma in som ung tjej i en grupp med gubbar som jobbat hela livet) och det har gått så bra. Och idag berättade jag. De tyckte det var en jättedålig nyhet. De överröste mig med komplimanger och beröm för hur duktig jag har varit på jobbet, allt jag gjort och hur bra det har fungerat. De tycker att jag passar så bra för jobbet och vill att jag ska fortsätta. De sa att de bara har positiva saker att säga och blev ledsna/besvikna för att jag ska sluta. Det var så klart roligt att höra allt. Att få bekräftelse på att jag gjort ett bra jobb, men samtidigt är det lite vemodigt. Har jag valt rätt sida? Kommer jag att ångra mig? Självklart stöttade de mig i mitt beslut, önskade mig lycka till och avslutade med "du blir ju i alla fall kvar i kommunen" och hoppades på ett nära sammarbete även i fortsättningen. De är guld värda, mina gubbar! :-)

Idag har vi skrivit klart annonsen till mitt jobb. Jag kommer att vara med i rekryteringen eftersom jag bäst vet vad jobbet handlar om (det finns fortfarande ingen chef på den enheten så jag jobbar själv på den enheten, förutom driftsgubbarna då). Det blev en hel del arbetsuppgifter när jag började fundera på vad jag jobbar med. Jag har sjukt mycket ansvar och grymt många ärenden på mitt bord. Förvaltningschefen sa skämtsamt: "ja, vi måste ju försöka hitta en värdig efterträdare till dig. Det blir inte lätt, det är ju i princip omöjligt, men vi måste i alla fall försöka". Han sa sedan att han var nöjd med mitt arbete och att han var lite kluven till allt. Han är glad att få anställa mig på den andra enheten samtidigt som han är ledsen för den enheten som jag ska sluta på...

Det är helt galet just nu, både på jobbet och hemma. Stressigt och mycket som ska hinnas med. Jag somnar sjukt tidigt på kvällarna för att vakna utvilad klockan halv sju halv sex till en ny arbetsdag. Jag trivs väldigt bra med allting, jag älskar mitt jobb (har tjatat om det otaliga gånger här i bloggen), och att få bekräftelse på att andra uppskattar det jobb jag gör känns helt fantastiskt!

Fan vad bra jag är!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag är stolt över min svärdotter. Det är inte alla svärmödrar som kan skryta över sina duktiga trevliga och bra svärdöttrar (jag har två att skryta om). Du ska lycka till på ditt nya jobb. Hade du trevligt i helgen? Kramizar på er alla tre.

2008-09-16 @ 21:39:45
URL: http://farmormor.blogg.se/
Postat av: Matilda

Härligt att få beröm och vara uppskattad, positiv feedback är så otroligt mycket kraftfullare än negativ :-)

2008-09-18 @ 10:56:41
URL: http://sejrla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0