Helt galet

Våra middagar liknar en tecknad serie eller en skämtfilm eller nåt. Allt är galet.

Liam står och skriker. Maten kokar över. Jag försöker hålla reda på alla saker så att Liam inte får tag i nåt. Stolarna är borttagna. Liam hämtar något annat att klättra upp på. Något ramlar i golvet. Jag rör i en panna. Liam är helt plötsligt vid diskhon. Häller vatten på golvet. Jag lyfter ner honom. Drar en kastrull från en platta. Varför kokar inte vattnet? Ser att skärbrädan smälter på den andra plattan. Micron startar. Hur kom han upp till micron? Lyfter ner Liam och ser att han håller i krossade tomater. Hur kunde han nå det? Paketet ramlar i golvet. Liam skriker. Jag trampar i vatten och tomater. Jag måste vädra lukten från den smälta skärbrädan...

Jag har under en relativt kort period lyckats smälta två skärbrädor på spisen. Något tips på hur man får bort det från plattan?

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hahaha...välkommen in i den galna klubben!



Kanske funkar att använda en spishällskrapa. Vet ju iofs inte vad för spis ni har. Men det borde ju funka på vilken spis som helst.

2008-09-18 @ 20:50:00
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Rickard j

hej vännen

i allt det kaoset du har är jag längtans full tills jag kommer dit =D

jag håller med tidigare skrivare men är det ingen spishäll så kan du ta kraftigare saker som spakelspade. hade gott och det finns micro mat :P

2008-09-18 @ 21:23:35
URL: http://www.ckdiver.com
Postat av: Sandra

Inget tips på spisrengöring... men hos oss funkar det absolut bäst om Noah får vara med och grejja. Jag blir galen av att säga nej och bara passa honom hela tiden, så han får ösa vatten, mäta pasta, lägga grönsaker i skålen, "diska" lite och hjälpa till att duka bordet, hämta från kylen och så. Vad vet jag...det kanske funkar för er också. Lycka till!

2008-09-18 @ 21:54:22
Postat av: Matilda

ujujuj... samtidigt som jag skrattar åt din beskrivning kan jag förstå hur otroligt frustrerande det måste vara. Goda råd finns det säkert många men just för er just i den situationen så är det bara du/ni som vet vad som skulle fungera eller inte. Energikram till er för att orka med det där energicharmtrollet!

2008-09-19 @ 14:32:08
URL: http://sejrla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0