VAB-premiär

Hela familjen har drabbats av förkylning. Liam har varit hemma från förskolan i två dagar nu, Janne har vabbat. Det är de första VAB-dagarna som vi tar ut någonsin. Själv börjar jag känna mig piggare, för mig var det värst i helgen men nu börjar jag känna mig bra igen. Lite snorig och hes, men annars mår jag bra. Janne verkar dock bli sämre, hoppas att det inte blir något långvarigt. Liam ska få vara hemma imorgon också, sedan får vi se hur han mår. Jag tror att han längtar efter att få träffa alla kompisarna på förskolan...

I helgen fick vi besök från Örebro. Trevligt besök av en tidigare kollega och hennes man. Synd bara att vi blev så förkylda, typiskt när man får besök. Nåja, det var kul att träffa dem och vi hoppas att det inte dröjer alltför länge innan nästa gång vi ses. Skulle vara kul att åka ner och hälsa på dem!

Nu har vi bestämt att vi ska fira jul hemma i år. Jannes mamma kommer och hälsar på, sedan kommer min mamma på mellandagarna (dagen innan Jannes mamma åker hem) och sedan kommer kanske min syster under nyår. Det ska bli så skönt att få vara hemma, fixa med god mat och mysa tillsammans. Det känns som att det oftast är vi som åker omkring och hälsar på släkten, och det är ganska långt att åka till närmaste släkting, så nu får de komma till oss istället. Så det så! Nä, men det ska bli så kul och framför allt skönt att få vara hemma. *Längtar*

Måste bara rekommendera en grymt bra barnbok. Liam älskar verkligen "Lill-Zlatan och morbror raring" av Pija Lindenbaum. Han kommer ofta och ber oss att läsa den. Boken är skrivet på ett sånt härligt sätt och illustrationerna är så fina. Den handlar om Lill-Zlatan (som egentligen heter Ella) och hennes morbror Tommy. En dag sitter det en kille hemma hos Tommy, en kille som verkar vara där för att stanna. Lill-Zlatan blir svartsjuk!!! Liam är så söt, han har full koll på vem som är Tommy, Steve (Tommys kille) och Lill-Zlatan. Han säger namnen och pekar på dem. Sötnosen! Funderar på att köpa en till bok av samma författare, "Kenta och barbisarna" har jag hört ska vara bra. *skriver upp på Liams önskelista*

Nu blir det soffan resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Hoppas ni kryar på er snabbt. Det ska bli kul att träffa er till jul. Synd att inte Liams kusiner är med också. Kramizar på er. Pussa Liam från farmor.

2008-10-01 @ 15:50:12
URL: http://farmormor.blogg.se/
Postat av: Camilla

Farmor:

Ja, det ska bli så kul i jul. Liams kusiner är varmt välkomna om de har möjlighet/vill komma. :-) Kram!

2008-10-02 @ 08:27:38
URL: http://hoscamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0