Myskillen

Lillkillen har just lagt sig. Han var så trött så det var lika bra att han fick komma isäng. Han har kommit in i en riktigt mysperiod, han är jätteglad och så otroligt go´. Han är som en liten papegoja och smakar på alla ord vi säger. Testar sig fram, "är det så här man ska säga?". Det bubblar om honom och just nu går utvecklingen snabbt. Riktigt snabbt. Det gäller att hänga med! Världens finaste lilla kille är det. Mammas sötnos!

Gissa om han är söt när han ska blädda i en tidning/katalog! Han har sett att jag brukar blöta fingret när jag bläddrar så nu sitter han och slickar på ena pekfingret (han smackar ordentligt med läpparna) medan han bläddrar med den andra handen. Såååå söt! Jag kan inte annat än att skratta åt honom.

Just nu är hans favoritsysselsättning att leka med briojärnvägen, att köra med tåget är jätteroligt. Annars gillar han sin bobby car som han kör runt med i hela lägenheten och han tycker även om att rita med sina kritor. "Rita" säger han och pekar upp på kritorna som vi har placerat längst upp på hans bokhylla.

Liam har alltid älskar böcker. Fram tills nu har det har mest handlat om att titta på bilder, peka, säga ord och bläddra. Idag fick jag dock läsa hela "Lill-Zlatan och morbror raring" för honom. Han väntade tills jag läst klart en sida innan han bläddrade till nästa. Vissa ord som jag sa upprepade han direkt och vissa saker som jag läste pekade han ut i boken. Han hänger med i berättelser på ett helt annat sätt nu. Storkillen!

_______________

I helgen var vi och hälsade på Liams farfar i Östersund. Det blev en kort visit från lördag till söndag. Lite shopping hann vi med, även om jag gärna hade velat gå på stan lite längre... Liam blev dock så himla less när vi gick i affärer så vi åkte och lekte på lekplatsen utanför farfars lägenhet istället.

Vi shoppade i alla fall en Voksi-påse som Liam ska få ha i sin vagn på förskolan i vinter. Jag har hört att de ska vara bra, så jag hoppas att vi blir nöjda. Han lär i alla fall kunna sova varmt i vinter utan att behöva ha på sig flera lager med kläder.

Denna blev det (penguin red), den kommer att bli superfin i hans röda vagn!



Kommentarer
Postat av: Faster

Åh, han har blivit så stor lillkillen! Det var ju så länge sen jag träffade honom känns det som. KRAM

2008-09-24 @ 12:12:52
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Carro

Exakt samma voksi har Lowa. Den är superbra! :)

2008-09-25 @ 00:27:55
URL: http://enlitenbitavmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0