Mysig helg

Vi har haft en mysig helg. På fredagen kom min kära vän från Hudiksvall och hälsade på. Hennes man skulle spela fotbollsmatch mot Janne, så vi passade på att träffas och surra en massa medan killarna jagade boll. Kul! Liam tyckte också att det var kul att hon hälsade på, han busade massor med henne och hade nästan inte tid att gå och lägga sig.

Senare på kvällen kom våra trevliga vänner från Örebro. De skulle städa ur lägenheten här i Ljusdal så vi fick en helg tillsammans. Kul! Jag och Janne fick barnvakt på lördag (lyx!) för att åka till Hudiksvall och se teater. Jag kan verkligen rekommendera Glada Hudik Teatern, de är så bra! På lördagkväll blev det hyrfilm och massa gott och självklart en hel del surr med våra kompisar. De är verkligen två genommysiga människor. Så goa! Liam verkar också gilla dem för han hade varit snäll hela tiden vi var borta. Full av energi men glad och snäll. Det är skönt att det fungerar så bra att lämna bort honom! De hade busat massor för han var så trött när han skulle lägga sig. :-)

På söndagen hjälptes vi åt att städa ur lägenheten. Det tog sin tid trots att vi var fyra personer. Och det var lite tråkigt att städa ur den, det blev så definitivt att de faktiskt har flyttat härifrån. De bor inte längre här, vilket vi tycker är så synd! Efter urstädningen hjälptes vi åt att göra en supergod indisk kycklinggryta med sallad till. Därefter åkte de iväg på sin långa resa hem till Örebro. Som tur är kommer de upp och hälsar på i slutet av september, så vi får snart ses igen!

Det har varit en hektisk förmiddag på jobbet. Möten, samt möten att boka in (inte lätt att hitta tider som passar för alla som ska vara med på mötet). En del telefonsamtal och mail att skriva/svara på. Min almanacka börjar fyllas och jag gillar det! Jag trivs så bra!

Liam och Janne har varit hemma idag eftersom Liams förskola har varit stäng under dagen pga utbildning. Imorgon ska han dock få busa med alla barnen igen. Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite innan det blir dags att sova!

Kommentarer
Postat av: farmor i Kalmar

Vad bra att ni fått komma ut lite det behöver man i bland. Det var väl härligt. Lite extra krydda i tillvaron. Trivs Liam bra på dagis? Du får krama honom från mig. Kram på er alla tre från Farmor

2008-09-02 @ 14:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0