"Mila tycker om..."

Liam gillar att berätta vad han tycker om. I lördags kom han ut till mig i köket och sa så förnuftigt: "Mamma, Mila tycker om glass" (han kan inte säga Liam så han säger Mila). Jag svarade "Jaså, så du tycker om glass?" då nickade han på huvudet och sa "mmm". Han ville liksom göra mig uppmärksam på att han faktiskt tycker om glass. Ja, det slutade faktiskt med att jag gav honom en liten glasspinne. :-)

I helgen när vi var på buspalatset och vi stod i kö för att beställa mat sa han "Mila tycker om pannkaka" jag svarade "Jo du ska få pannkaka, pappa måste bara betala med pengarna och sedan får du äta pannkaka". Då tittade han på mig och sa "Mamma, Mila tycker om pengar". :-)

Igår var det tänkt att vi skulle hälsa på två pojkar på Liams förskola efter middagen, men det körde ihop sig så vi hann inte alls med det. Då berättade jag för Liam att jag hade pratat med Oskars mamma och att vi ska träffa dem på söndag istället. Då sa han "Mila tycker om Oskars mamma". Då svarade jag "Ja, Oskars mamma är snäll och trevlig" och Liam nickade på huvudet så förnuftligt "mmm".

Någon kväll här i veckan när vi pussade honom godnatt och berättade att han skulle få gå på förskolan nästa dag sa han "Mila tycker om förskolan" då sa jag "jaså, vad brukar du göra när du är på förskolan?" då log han med hela ansiktet och sa med glittrande ögon "hoppa!".

Han är så himla gullig när han nickar på huvudet och pratar med en röst som gör att han låter så där extra förnuftig på något sätt. Det är svårt att förklara men han är bara så himla go. Den mest underbara pojken i världen! Vårt hjärtegryn!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Han är för söt:-D jag ska rå om honom ordentligt när ni kommer ner. Jag längtar efter er. Kramizar.

2009-04-05 @ 07:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0