MVC-besök

Idag besökte vi MVC för andra gången denna graviditet. Liam följde med och tyckte att det var jättespännande och samtidigt lite skrämmande när vi skulle lyssna på pyrets hjärtljud. Han tyckte att det var lite läskigt att jag skulle ligga med magen i vädret och att barnmorskan skulle hålla en konstig sak mot magen... Nåja, det gick bra och hjärtljudet lät precis som Liams hjärtljud lät när han låg i magen -som en galopperande häst. Det slog 152 slag i minuten. Blodvärdet var 133, vilket också stämmer bra överens med hur det var förra graviditeten. Jag har aldrig behövt äta järntabletter och hoppas så klart att jag ska slippa det. Blodtrycket minns jag inte vad det var, men det var lågt i alla fall. Eftersom jag är Rh neg ska jag ta en ny blodgruppering i vecka 26, så nästa besök blir 27 maj. Det går ganska bra med bäckensmärtorna, de smyger sig på då och då men är fortfarande hanterbara. Jag försöker att tänka på att ta det lite lugnt, inte gå med långa steg, ta hissen istället för trappor, cykla istället för att gå osv -allt för att inte förvärra smärtorna. Har även letat fram stödbältet så jag har det redo om det skulle behövas, håller dock tummarna för att jag inte kommer att behöva det -i alla fall inte än på ett tag!

När vi gick från MVC sa Liam stolt "bebisen bor i mammas mage" och klappade mig på magen. Våran sötnos! :-)


Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad bra att allt är bra. Söta Liam jag saknar honom, krama honom från mig. Vi får hoppas att fogarna inte bli så jobbiga den här gången, jag håller tummarna. Kramizar till er alla tre (fyra).

2009-04-29 @ 17:43:28
Postat av: Matilda

Jag ska också till BM 27 maj :-)

2009-04-30 @ 15:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0