Påsklovet

Vi har haft ett jättebra påsklov, vädret har varit fantastiskt, vi har ätit massor av god mat (och godis) och vi har slappnat av samtidigt som vi har fått en del gjort. Vi har varit ute väldigt mycket, Liam har så mycket kompisar på gården så honom går det ingen nöd på. :-) Jag har bakat en hel massa saker; tre limpor, sex stora "blåbärs-muffins-bakelser" samt en marängtårta tills imorgon då Janne fyller år. Dessutom har vi ätit en sillsmörgåstårta som jag gjorde och som blev jättegod! Förutom det har vi ätit god mat, bland annat en skinkstek (där jag stoppat in torkade körsbär plommon i) med äppelcidersås och pressad potatis (japp, vi bojkottade lamm och åt skinka istället). Janne och Liam har bakat vaniljmuffins. Frysen är ganska fylld med andra ord! :-) Dessutom vet jag inte hur mycket godis vi har ätit, jisses. Tur att vi har rört på oss ganska så mycket. Nu får vi nog äta nyttigt ett tag framöver, förutom imorgon då när Janne fyller år. Då blir det som sagt tårta. :-)

När det var så fint väder passade vi på att vårstäda bilen både invändigt och utvändigt. Det behövdes verkligen, jisses hur den såg ut. Janne har även storstädat badrummet så nu är det skinande blankt (när han städar ordentligt så blir det verkligen verkligen ordentligt städat). Det är skönt att vara ledig och göra en massa praktiska saker samtidigt som det finns massor av tid att slappna av och bara vara.

Lite fina påskbilder på Liam:


 
Liam fick ett påskägg med vindruvor och lite russin. Gissa om han blev glad!


     
Liam ute på gården


 
Liam och pappa bakar muffins!

Och som ni märker fastnar jag inte så bra på kort. :-)

Under påsken fick jag vet att det är totalt tre stycken småbarn på förskolan som ska få syskon i höst. Kul! Vi tre bor nära varandra så det blir kul att kunna umgås under föräldraledigheten, både för oss mammor och för de större barnen som blir 15 timmarsbarn på förskolan i höst (om inte någon blir hemma på heltid så klart, Liam ska i alla fall vara på förskolan 15 timmar/vecka).

Magen den växer hela tiden tycker jag, nu när vi snart är halvvägs i graviditeten börjar jag känna mig gravid "på riktigt". Just nu är magen så där lagomt putig, självklart lär den bli större men jag hoppas att den inte blir alltför stor... Jag försöker hitta några fina sommar-mammakläder att beställa från internet, skulle vara kul att ha någon fin tunika och klänning i sommar. Något som inte smiter åt runt magen och något som man kan känna sig fin i. Vi ska ju resa en del i sommar, både till Örebro och till Kalmar samt till Östersund på släktträff (Jannes sida) och då vore det ju kul att ha något fint på sig. Det är dock inte så himla lätt att hitta något... Mina mammabyxor som jag hade med Liam är än så länge alldeles för stora så just nu bor jag mest i en svart mammakjol som jag köpte på polarn och pyret i början på året (bra basplagg) samt i klänningar (de jag fortfarande kan ha). Jag har två fina mammaklänningar som är jättesköna, en från när jag var gravid med Liam och en som jag köpte i Umeå för ett tag sedan. Det är dock lite jobbigt med kläder när man är gravid, jag vill ha fina kläder samtidigt som jag inte vill köpa så mycket som jag inte kommer att kunna ha sedan. Speciellt inte nu då jag antagligen är gravid för sista gången. Vad då lyxproblem?

Nä, nu har jag surrat nog för idag. Hoppas att ni haft en fin påsk!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej där.. Undrar bara hur ni har det i Juni.. Håller på att planera för dop men måste ju se om alla kan så man kan pricka in en helg så ALLA kan komma..

Kram // Lisa

2009-04-14 @ 12:32:38
URL: http://pinklisa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ok.. Vilken sommar.. Men ska då prata med Stefan om datum idag. Men det låter som att det blir midsommarhelgen. Och det blir i bergnäs.

Men vi hör av oss...

KRAM

2009-04-14 @ 13:20:03
URL: http://pinklisa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har också sånt klädbekymmer... har allt sparat från när jag väntade Noah, men nu när det börjar bli vår skulle jag vilja ha en del tunikor och sånt som jag inte använde i januari- februari när jag var gravid sist... Den här lilla bebisen ligger ofta långt ner och sparkar en massa, så då upplever jag att allt klämmer åt runt magen. Vill ha fina kjolar och klänningar... Måste nog ta en tur på stan. Ha det gott! /S

2009-04-16 @ 15:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0