Vardagstrall

Vardagen lunkar på, skönt att det är en "vanlig" vecka igen även om jag ändå ser fram emot att få jobba fyra dagar nästa vecka. :-) Jag har tagit det lugnt sedan känningarna av foglossning och sedan dess har jag inte känt av något. Jag tror dock att jag ska prova att ta en kvällspromenad ikväll, bara jag tar det lugnt imorgon tror jag att det är okej. Det är så skönt att röra på sig och det är nyttigt att hålla igång (dessutom är träning en välbehövlig egentid) så jag får försöka hitta något sätt som kroppen klarar av. Kan jag inte gå kan jag ju ta en cykeltur på kvällen istället, det är i alla fall skonsamt mot fogarna. Även om jag mår fantastiskt bra känner jag att kroppen börjar bli tung nu, jag blir anfådd lättare och det börjar bli jobbigt att böja sig framåt. Varje dag känner jag rörelser långt ner i magen. Denna bebis sparkar väldigt långt ner i magen till skillnad från Liam så sparkarna känns ganska annorlunda. Och trots att moderkakan ligger mot ryggen så kan det ibland vara svårt att känna sparkarna utanpå magen för att bebisen sparkar så långt ner. Det känns i alla fall att sparkarna blir kraftigare och kraftigare för varje vecka. Nästa vecka ska vi till MVC, hoppas vi får höra små hjärtljud då!

Det är så härligt när barnen kan vara ute och leka på kvällarna nu. Jag är så otroligt glad för att Liam har Juni så nära, de är så vana att vara tillsammans och leker så otroligt bra. Jag är så glad att vi har hittat vänner som Liam trivs med, som vi känner att Liam kan få vara hos om vi skulle behöva barnvakt. Jag tror att det är jätteviktigt att barn får lära sig att vara med andra vuxna än sina föräldrar, att dom kan känna sig trygga med andra. Bor man nära släktingar faller sig nog detta naturligt men bor man som vi, flera mil från närmaste släkt, är det lite svårare. Liam har aldrig sovit borta ännu, men jag tror inte att det skulle vara något problem heller för han är rätt van att vara bland människor. Dessutom har vi haft barnvakt som han har somnat hos då vi hämtat honom sent och det har inte varit något problem. Han är ju så himla enkel att lägga och jag tror att det är viktigt att han någon gång får "nattas" av någon annan. Jag har en fantastiskt god vän i Hudiksvall som säger att hon gärna ställer upp som barnvakt. Jag litar på henne till 200 procent och Liam trivs så bra med dem. Vi kanske skulle begära barnvakt snart, vi planerar ju en IKEA-resa snart... *hint hint Sara*

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack Camilla! =) Och du vet att vi hemskt gärna ställer upp som barnvakt. Det gick så otroligt bra sist som sagt och Liam är ju bara för gullig och snäll. Hojta bara till så ska det nog gå att fixa! Kramar!

2009-04-21 @ 10:18:48
Postat av: Sandra

Vår bebis sparkar också mycket längre ner än vad Noah gjorde... Jag har ibland svårt att ha mina mammabrallor som jag hade hela tiden med jättemagen då jag väntade Noah. De klämmer åt och liten sparkar ännu mer jättelångt ner i magen. Häftigt att det kan vara så olika :-)

2009-04-21 @ 12:20:49
Postat av: Camilla

Sara: Du är för söt! :-)

2009-04-21 @ 12:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0