Vecka 18+0

Tjohoo, nu har vi snart gått halva tiden. Bebisen sparkar på och jag mår underbart bra. I början av graviditeten kunde jag aldrig tro att jag skulle må så här bra. Det som påminner mig om att jag är gravid är de små härliga sparkarna från magen som känns lite då och då under dagen samt att det börjar bli ganska knepigt med kläder. Annars mår jag verkligen helt utmärkt. Håller tummarna att jag ska slippa foglossning denna gång, har hittills inte kännt några tendenser till att det skulle vara något sådant på gång. Idag ringde jag och bokade ny tid hos MVC, så om tre veckor ska vi träffa barnmorskan och förhoppningsvis får vi då höra hjärtljudet. *mys*

I fredags berättade vi för Liam att han ska bli storebror. Han tyckte nog att det var lite konstigt att mamma har en bebis i magen. "Titta" sa han och drog upp min tröja och jag fick förklara att bebisen inte syns utanpå magen utan bebisen bor inne i magen. Sedan försökte vi förklara på ett enklare sätt, ungefär "När snön smälter och det blir sommar så kommer det en liten bebis som ska bo hos oss. Då kommer bebisen att ha en egen säng precis som Liam har en egen säng". Liam utbrast "MIN säng!" och jag fick försäkra honom om att han kommer att ha sin säng kvar och att bebisen får en egen säng. Då nickade han klokt på huvudet och sa "mmm". Sedan sa vi "bebisen kommer att få en egen stol att ha i bilen så att bebisen kan åka i mamma och pappas bil" då utbrast Liam "jag följa med!". Vi fick försäkra honom att han absolut skulle få följa med och åka i bilen han också. Då nickade han klokt och sa "mmm". Sedan fick han en liten bild från ultraljudet som han placerade på en hylla över hans säng och sa "min bebis". :-) Sötnosen! Sedan har det inte varit så mycket mer diskussioner kring det.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så urgulligt. Det är svårt med abstraktheter när man bara har några år på nacken :-)

2009-04-03 @ 15:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0