Muffinsbak och vecka 39

Igår bakade jag och Liam blåbärsmuffins. Att baka med Liam är ungefär som att springa ett maratonlopp (stressigt och tålamodsprövande). Men det gick bra, det var kul och det blev gott. På eftermiddagen tog han stolt ut påsen med alla muffins och bjöd sina gårdskompisar på muffins och mjölk. Det var väldigt populärt och mycket roligt. Behöver jag säga att påsen snabbt blev tom? :-)

Igår var vi även och besökte mitt jobb. Jag insåg än en gång vilka underbara kollegor jag har. Alla blev så glada över vårt besök och jag känner mig verkligen en i gänget även om jag inte kommer att vara där på ett tag. De är så underbara varenda en av dem! Liam älskar att vara på mitt jobb och spexar och har sig. Charmar alla så klart, charmtroll som han är. Han är verkligen inte blyg för fem öre, vilket glädjer mig oerhört mycket. Han kan knalla fram till vem som helst och börja prata om allt möjligt. Sötnosen. Imorgon ska Liam få följa med Janne på jobbet och leka lite på "Jannes" förskola. Då ska jag nog titta in på jobbet igen . :-)

Förutom detta hann vi även med ett besök hos barnmorskan. Allt ser bra ut så det är bara att vänta på att pyret ska komma ut. Jag har lite molvärk från och till samt sammandragningar, men jag vet inte om det är något tecken på att det skulle vara på gång. Jag har ju haft så en längre tid. Nej, det är nog helt enkelt bara att vänta. Bebisen kommer när den vill helt enkelt. Idag går jag in i vecka 39 och har 13 dagar kvar till BF. Det närmar sig onekligen. Ikväll har jag, konstigt nog, haft sjukt ont i fogarna. Kan knappt resa mig upp och det känns nästan som att jag ska gå mitt itu. Undrar varför det kommer nu helt plötsligt då jag har varit skonad tidigare... Konstigt...

Denna dag har varit lugn. Jag och Liam har tagit det väldigt lugnt mest hela dagen och nu ska jag fortsätta att göra det genom att krypa ner i sängen och läsa. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0