Semester!

Första semesterveckan är snart avklarad. Jag och Liam har det så mysigt hemma om dagarna. Det är så härligt att få vara ledig och att få spendera tid med den underbaraste människan på jorden! Vi börjar dagarna med sovmorgon (lillskrutten sover fortfarande!) och dukar sedan upp en härlig frukost. Därefter brukar det bli lite mys i soffan då jag läser någon bok för Liam (han älskar att lyssa när vi läser böcker). Sedan är det dags att klä på sig för att gå ut och leka. Vi är ute och leker fram till lunch, passar på att äta frukt ute i solen och hittar på en massa bus. Efter lunch är vi båda trötta och lägger oss i soffan och myser till en film. Jag brukar somna till men Liam har minsann slutat sova på dagarna. :-) Efter att vi vilat lite går vi ut och leker igen tills Janne kommer hem. Självklart blir det mellis utomhus om vädret tillåter. Vi har haft sådan tur med vädret och trots att det är soligt är det inte gassande varmt vilket jag tackar för! Det har börjat bli härlig sensommarluft ute vilket jag ENBART tackar vädergudarna för. Jag pallar inte värme i mitt tillstånd.

Appropå mitt tillstånd. Är nu i vecka 38. Har fortfarande inga krämpor förutom att det är väldigt tungt i kroppen och att jag har något svullna fötter och händer. Just nu känns det bara som en evig väntan, bebisen kan komma när som helst och självklart håller vi på att längta ihjäl oss så pyret, du får gärna komma ut till oss! Besöken hos MVC vittnar om att bebisen verkar ha det bra inne i magen då alla värden är bra. Huvudet är fortfarande nedåt och ruckbart.

För övrigt har vi nu äntligen köpt en egen tvättmaskin och trots att vi endast har haft den sedan i måndags så kan jag redan nu konstatera att det är ett av de bästa köp vi någonsin gjort! Vi är så nöjda! Och tänk vad kul det helt plötsligt blev att tvätta. :-)

Nä, undrar just hur länge prinsen ska sova. Han var ju i och för sig uppe till tio igår... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0