Tur till lekparken

På förmiddagen tog jag och Liam en tur bort till lekparken som ligger en bit ifrån där vi bor. På morgonen packade Liam en påse som vi skulle ta med oss, en påse innehållandes två pussel, giraffen, snutten, pippi långstrump och en napp. Viktiga saker med andra ord. Jag adderade ett par kalsonger, ett par byxor samt våtservetter till packningen ifall det skulle hända en liten olycka (man vet ju aldrig). Och så bar det iväg. Liam cyklade så klart, han älskar verkligen sin cykel som han fick av sin farfar, och jag gick och bar på påsen. Vi hade det jättemysigt i lekparken, byggde lite pussel vid bordet, åkte rutchkana, gungade osv. Liam hittade en kotte och två pinnar som han packade ner i påsen och tog med sig hem. Han har nog en plan för dem för han har lagt dem i sin "utelåda", han skulle spara dem sa han. Det visade sig vara helt rätt att passa på att vara ute på förmiddagen för efter lunch regnade det mest hela tiden så då passade det bättre för inomhuslekar så som lego och tågbanan (efter en mysig vilostund i soffan efter lunchen). Senare på dagen fick han besök av Juni och de lekte massor på hans rum.

Vi har det så himla mysigt hemma, just nu känner jag faktiskt inte någon brådska att pyret ska komma ut (förutom att jag inte kan röra mig så bra pga magen) för jag njuter verkligen av att vara hemma med Liam. Han är en riktig myskille. Idag när vi byggde lego så började han pussa mig flera gånger. Och för någon dag sedan sa han "jag tycker om dig mamma". Gissa om mammahjärtat smälter total! Imorgon ska vi baka muffins och det ska bli kul! :-)


Sängen är bäddad med nya sängkläder från Lundmyr.

     
En dag på stranden. Liam gillar att hoppa från bryggan och att fika så klart. :-) 


Hjälper pappa att röja på uteplatsen.
Gissa om han gillar trädgårdsvantarna som han fick av Juni
när han fyllde år!



Magen i söndags (v 37+3)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Han är för go lilla Liam:-) Jag längtar efter att få komma upp och krama om honom och mysa:-) Snart är jag där. Längtar efter er alla 3 (4). Ring mig någon dag och tala om vad jag ska köpa med mig från IKEA. Kramizar på er.

2009-08-19 @ 08:40:31
Postat av: Matilda

Låter som en riktigt mysig utflykt :-)

2009-08-19 @ 13:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0