Vecka 37 och snart semester!

Idag har jag gått 36 fulla veckor. Otroligt! Idag är det även två dagar kvar till semester, riktigt nice!

Igår hämtade vi syskonvagnen som vi har fått låna. En marinblå gammal vagn (den är åtta år gammal) med ett riktigt gung . Otroligt lättrullad är den och väldigt hög (!). Jag minns inte märket, men det är tydligen ett märke som förut på något sätt hörde till Brio och det känns på gunget. Den har ett riktigt Brio-gung. :-) Den blir nog perfekt att ha hemma som promenadvagn när båda barnen ska med, men den är inte så lämplig att ta med om man åker någonstans då den verkligen tar upp hela bagageutrymmet. Då är det nog bättre med vår emmaljunga samt ståbräda till Liam alternativt bärsjal till bebisen. Det blir nog bra! Känns skönt att inte behöva lägga ut massa pengar på en syskonvagn. Däremot kommer vi nog att köpa en smidig sittvagn, typ emmaljunga scooter eller teutonia timmy, när bebisen har blivit stor nog att sitta i vagnen och göra emmaljungan till en sovvagn att lämna på förskolan. Vi fick också med oss ett babyskydd i samma modell som vi hyrde till Liam när han var en liten plutt samt en ståbräda till vagnen och en bärsele från Baby Björn. För att de var så snälla och lånade ut en massa saker til oss gav vi dem femhundra kronor som tack. Det är egentligen ingen summa alls med tanke på hur mycket saker vi fick med oss. Det är väl ungefär vad det hade kostat att hyra babyskydd i Hudiksvall. Och dom sa att de inte ville ha tillbaka vagnen sedan så när vi har använt den får vi göra vad vi vill med den, exempelvis ge bort den eller lämna den på återvinningen.

Igår kväll började jag ställa in böcker i vår nya fina vita bokhylla (den stora). Oj vad fint det blev! Det låter säkert som att vi inte gör annat än städar och fixar och donar hemma, men jag måste säga att även om vi har fått mycket gjort hemma den senaste tiden så tar vi det lugnt också. På kvällarna sitter jag mest i soffan och äter glass. :-) Men jag är en människa som gillar att hålla på och fixa i hemmet, att pyssla och dona på är liksom min grej. Jag gillar att ha ordning och reda helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0