Äntligen fredag (och tips på presenter)

Äntligen fredag! Igår bakade jag och Liam (mest jag) saffranssemlor så ikväll ska vi mumsa semlor på myskvällen. Semlor, glögg och färsk ananas blir det på den obligatoriska fredagsmyskvällen. :-) Liam fick en liten "upplevelsepresent" i adventskalendern idag. En liten ihoprullad lapp där det stod "ikväll ska vi baka julgodis", han blev superglad! Ett bra tips på presenter i julkalendern är upplevelsepresenter; på måndag kommer han att få en liten lapp om att jag och han ska åka till biblioteket när Janne kommer hem från jobbet (Janne slutar tidigt på måndag) och någon annan dag ska han få ta en kvällspromenad med någon av oss (han gillar att gå på promenad när det är mörkt ute). På detta sätt behöver det inte bli så dyrt med adventskalender, dessutom är det roligare att ge bort upplevelser än saker. Man kan även skriva ramsor och sånger på lappar som man lägger i kalendern. Hittills har Liam hunnit få en tandborste och en tatuering, en femkrona, tre klistermärken och dagens upplevelsepresent i kalendern. Han har varit jättenöjd med alla saker. Själv längtar jag mest till att få åka till biblioteket med honom och få sitta i sagotältet och läsa sagor och mysa. Han ska även få välja några böcker som vi ska låna. Vide ska få vara hemma med Janne så jag och Liam får lite tid tillsammans. *mys*

Idag har jag och pojkarna tagit en lång promenad in till Coop, för Liam är det ganska långt att gå men han var så himla duktig! Orkade hela vägen och höll snällt i vagnen när vi skulle korsa stora farliga vägar. Så duktig var han! *stolt* Nu är han ute och leker med Juni på gården och Janne är ute och passar dem. Det har snöat idag så det är verkligen härligt ute och nysnö ger barnen sån där härlig glad positiv energi som man själv skulle behöva mest hela tiden. :-)



Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad fiffigt påhittig du är:-) Jag skulle också vilja komma och mysa med Liam. Saknar honom jättemycket. Ska försöka komma upp till våren, funderar på en 14 dagars resa Umeå, Östersund och Ljusdal. Kramizar och mysig helg.

2009-12-04 @ 23:53:39
Postat av: Camilla

Farmor: Du är så välkommen! :-)

2009-12-05 @ 09:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0