Snart jullov!

Liam för någon vecka sedan: "Mamma, kom Vide ut från dina bröst?". Jag svarade försiktigt "nej" och hoppades att det inte skulle bli någon följdfråga. Som tur var nöjde han sig med svaret så vi kan vänta ett tag med att förklara...

Jag imorse: "Vad ska ni göra på förskolan idag då?". Liam svarade: "Jag ska leka och busa med alla mina barn". Sötnosen!

Igår när jag skulle hämta Liam från förskolan satt han påklädd och väntade på mig. Han har varit så jobbig att klä på när jag ska hämta honom så nu får fröknarna klä på honom istället. När vi gick hem sa Liam "xxxx  hade klätt på mig idag". "Ja, det hade hon, varför hade hon det?" frågade jag. Liam svarade förnuftigt "Förra veckan var jag arg när mamma skulle klä på mig, det är bara (räknade upp namnen på alla fröknarna) som får klä på mig. Inte mamma". "Ok, då säger vi så" svarade jag. Han vet vad han vill våran stora kille.

Igår var jag och mina kollegor hembjudna till våran chef på middag. Så himla kul att träffa alla härliga människor och surra och äta massor av god mat. Jag var borta i tre timmar, riktigt lyxigt att komma iväg och få göra något själv. Tänk, snart börjar jag jobba!!! Den första mars börjar jag jobba halvtid och jag längtar så himla mycket. Det kommer att passa mig perfekt att jobba halvtid från att Vide är sex månader. Jag beundrar de som kan vara hemma med sina barn i ett år eller ett och ett halvt år, själv skulle jag bli bitter, tappa allt tålamod och bara vara en väldigt sur mamma och sambo. Jag älskar att umgås med mina barn och jag älskar att jobba, att få göra båda saker på halvtid blir nog helt perfekt. Det bästa av två världar! Jag längtar!

På lördag åker vi. Om två dagar. Imorgon är sista dagen att packa. Hjälp! Vi har supermycket att göra innan dess, verkligen supermycket. Idag ska jag tvätta och slå in alla julklappar. Det har varit sjukt mycket tvätt ett tag eftersom vi har tagit fram en ny storlek till Vide, nu har han storlek 74!!! Känns konstigt att ta fram kläder som Liam hade när han kunde krypa, Vide är ju fortfarande så liten (men ändå så stor). Gokillen våran!


Kommentarer
Postat av: Malin

74??? Va fasen, det har ju Mejis nu!! Med en blandning av 80 och 86 såklart.

2009-12-17 @ 19:01:19
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Sara

God jul på er och hoppas att ni får det bra i jul och att allt går bra med dopet å så. Hälsningar från oss, hela familjen Jonsson =)

2009-12-19 @ 19:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0