Städning och pynt

Sedan Liam slutade med blöja har toaletten börjat städas oftare. Han vill gärna klara av att gå på toaletten själv och det måste han ju så klart få göra, men det resulterar ofta i att den första och sista droppen hamnar på golvet (mattan). Tvättstället är allt som mest nerkladdat med mat och jag vet inte riktigt hur det går till men fotpallen är ofta väldigt smutsig. Toaletten behöver som sagt städas oftare, som tur är har vi en plastmatta och ett duschdraperi som går att tvätta i maskin så medan toaletten städas får de sig en omgång i maskinen. Praktiskt! Jag älskar verkligen vår tvättmaskin, jag förstår inte varför vi inte köpte den tidigare, den är verkligen guld värd. Om man kan älska en hushållsapparat ligger tvättmaskinen (och vår älskade bänkdiskmaskin) i topp! Eftersom Vide är lite sällskapssjuk har jag städat toaletten i etapper, snart är den dock klar. Jag älskar när toaletten är nystädad och luktar gott av såpa.

Den 19 december åker vi norrut för att sedan komma hem i början av januari. Därför funderar jag om det är onödigt att julpynta här hemma, orkar jag hänga upp nya gardiner och ta fram lite tomtar eller? På ett sätt är det jobbigt, men å andra sidan är jag lite sugen på att göra det lite julmysigt här hemma. Vi har ju framme julbelysning och så, men inte så mycket mer. Egentligen skullle vi ha julpyntat redan vid första advent då vi ska åka iväg sedan, men det gjorde jag ju inte. Jag får se hur jag gör, jag prioriterar ändå att städa för det är mer angeläget känns det som.

Nu sover Vide så nu ska jag skynda mig att göra klart inne på toaletten, sen är det lunch och vila innan storebror ska hämtas på förskolan!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ta det lugnt och gör det du orkar. Jul blir det ändå. :)

2009-12-11 @ 11:02:45
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0