Tre månader

Idag blir lillskrutten tre månader och det firade vi genom att gå till BVC och ta två sprutor. Ja, först vägde vi honom och lillfisen väger nu 8400 g och är 63 cm lång. Han har alltså gått upp 2 kg sedan sist, jag gissade ju på att han skulle väga 8 kg så jag var ganska nära i alla fall. :-) Sedan fick jag återigen ställa frågan; hur länge sedan var det Liam var liten bäbis egentligen? Det är nämligen mycket som har förändrats sedan dess. Först var det AD-dropparna som inte längre finns, nu för tiden får bäbisarna bara D-droppar. När Liam var tre månader fick han en spruta, nu för tiden får bäbisarna två sprutor. De var två sköterskor som stack var sin spruta i var sitt ben på Vide, han reagerade först när hon med den "elaka" sprutan sprutade in vaccinet, den elaka sprutan svider nämligen. Stackare. Nåja, det gick i alla fall bra. Nästa besök blir i slutet av januari. Jag måste säga att BVC-sköterskorna här i Ljusdal är så coola i jämförelse med hon som vi hade i Östersund. Ok, hon i Östersund var trevlig på sitt sätt men hon hade en förmåga att oroa oss ganska mycket där i början. Lite väl mycket vikt- och amningshysteri var det i Östersund. Jag trivs bättre med BVC-sköterskorna som är här, de är så avslappnade och lugna, och det är roligt att de jobbar två tillsammans. :-)

Efter BVC gick jag en sväng på köpingen. Köpte en present till den nya kusinen så nu har vi bara kvar julklappar till två av Umeåkusinerna samt en julklapp till Liam. Janne ska svänga in på leksaksaffären efter jobbet och fixa de sista barn-julklapparna, hoppas att han hittar det vi har tänkt. Efter det har jag bara kvar att köpa en julklapp till Janne, men jag tror att jag väntar med att köpa till honom tills vi är i Umeå. Gah! Jag tycker det är så himla roligt att köpa julklappar och att slå om paketen. :-)

Igår städade vi bort alla sladdar och tillbehör till vår reklamerade stationära dator. Så skönt att bli av med allt bråte. Efter jul ska vi lägga ut annonser på blocket och sälja skärm, högtalare osv. Det blev i alla fall mycket fint på vårt lilla datorbord, en bärbar dator tar ju betydligt mindre plats och är mycket finare rent inredningsmässigt. Jag är så nöjd! När vi åker hem från vår julsemester blir det att svänga in på IKEA och bland annat köpa en tavellist att sätta upp ovanför datorbordet, blir fint att ställa lite tavlor och ljuslyktor på den.

Nu ska vi springa iväg och hämta storebror!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Grattis till Vide på 3 månaders-dagen. Kram på er.

2009-12-10 @ 15:15:29
Postat av: Emilia

Hur stor har den pojken tänkt bli...2 meter?! Han siktar högt verkar det som. :) Eller så har du smör i mjölken. Nej, men det är ju bra att han mår bra och äter bra. Skönt då de fungerar och barnet är nöjt.

Milea och Elvina har båda två vägt ca.8500 g och varit 72 cm långa vid 1 år. De måste ju varit små fisar. Faktiskt varit lite jobbigt då haft perioder då de ätit dåligt för då magrade de så snabbt. Barn ska ju vara lite knubbiga. Så gosigt!

2009-12-11 @ 11:06:49
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Matilda

Inte kul med sprutor, men instämmer att det är roligt med julklappar. Vi har inte hunnit det alls i år... än... men det är kul att fundera ut vad som passar till vem :-) Det är ju lite tid kvar innan jul så jag hoppas hinna fixa med det så fort lill-L fått några fler dagar på nacken.

2009-12-11 @ 13:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0