Konsten att räkna

Liam gillar att räkna och för några veckor sedan fick vi till vår förvåning höra att han kunde räkna till åtta (när lärde han sig det?). Döm om vår förvåning när han igår satt och tittade i reklambladet till bokrean och räknade böcker. "ett, tå, te, fya, fem, sex, tu, åtta, nie, tie". Sedan bläddrade han och räknade till tio på nästa sida också. Så där höll han på ett tag. Efter ett tag sa jag "elva" efter att han räknat klart. Då tittade han på mig och sa "tålv". Oj vad jag och Janne skrattade. Liam tyckte det var jättekul och räknade genast till tio igen för att jag skulle säga elva så han fick säga tolv. Myspojke!

Vi hade förresten en jättemysig alla hjärtans dag. Restaurangen var så fin och mysig (en av de finaste jag har ätit på) och maten var jättegod. Det hela blev en ganska dyr historia men det var det värt, vi behövde verkligen den där tiden med varandra. Liam hade det bra hemma, han sov hela tiden vi var borta medan våra barnvakter tittade på melodifestivalen.

Det har varit stressigt på jobbet. I måndags körde det ihop sig då både jag och Janne hade sena möten, han på sitt jobb och jag i Gävle (åkte tåg hem så jag var hemma strax efter 18). Tack vare våra trevliga grannar löste det sig genom att Liam fick vara hemma hos dem och leka. Vi berättade för honom dagen innan att han skulle få vara hos Juni och leka efter förskolan och det märktes att han såg fram emot det. På morgonen när jag skulle lämna honom på förskolan var han på väg hem till Juni redan kl 07.15. "June" sa han och gick mot deras dörr. Jag fick förklara för honom han skulle få gå dit efter förskolan och då nickade han klokt på huvudet och sa "mm". Sedan bar det iväg till förskolan. Han och Juni hade haft så roligt hela kvällen, de leker så bra med varandra. Dessutom hade de fått ugnspannkaka till middag och det är ju en favorit. På kvällen när han skulle lägga sig frågade jag om han hade haft roligt med Juni och vad de hade hittat på. Då svarade han "springa" och det stämmer nog. Jag kan tänka mig att de hade sprungit omkring en hel del. :-)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Dagens leende till Liams räknande :-)

2009-02-18 @ 15:11:24
Postat av: Anonym

Han är duktig farmors lilla kille:-) Krama honom. Vad bra att ni fick en härlig kväll för er själva. Kramizar till er alla tre.

2009-02-18 @ 18:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0