Förkylt

Vi har blivit grymt förkylda hela familjen. Janne är hemma idag och är sängliggande och jag snorar och är inte alls speciellt pigg. När jag blir förkyld sätter det sig alltid i halsen så jag är hur hes som helst och hostar och har mig. Liam är snorig och hostig (främst på kvällarna) men annars pigg. Jag tycker att vi borde få vara friska snart med tanke på att vi har varit mer eller mindre förkylda (samt haft andra sjukdomar som ex magsjuka och öroninflammation) sedan augusti...

Liam är bara hur gullig som helst just nu. Han pratar så himla mycket och det är ibland så himla roligt. Det låter så kul när han exempelvis ropar "mamma titta millas rum" (alltså: mamma kom och titta i mitt (Liams) rum) eller "mamma me millas rum" (mamma följ med till mitt (Liams) rum). Om jag frågar "vart är Liam?" så kan jag få till svar (av Liam) "under bordet" och så sitter han där under och ler. Igår frågade jag honom "Liam vad åt ni på förskolan idag?" då tittade han på mig och svarade han kort och gott "mat". Haha. Vi tittade på tv när Obama skulle avge presidenteden och när Bush åkte iväg med helikoptern. Då pekade Liam på tv:n och sa "många gubba" (många gubbar). Sedan blev han helt överlycklig när han fick se helikoptern som flög iväg (med all rätt, hej då Bush och kom aldrig mer tillbaka). Han pratade massor om helikoptern resten av kvällen och sa "helopter (eller hur han nu säger det, svårt att stava hans uttal) flyga hem". Han är bara så himla söt våran son!


Kommentarer
Postat av: Malin

...och jag har inte hört honom tala ännu! suck

2009-01-23 @ 08:41:32
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är verkligen utarmande när man blir sjuk igen och igen och igen, när det dessutom går runt i familjen är energin snart fullständigt dränerad. Vi har "bara" haft det så sedan oktober, helt slut blir man. Känns som jag kan flyga nu när vi varit sjukdomsfria i två veckor, hoppas det håller i sig och att ni kommer ur sjukdomskarusellen snart också.



Härligt med prat från Liam, jag fick ju höra lite via telefon häromdagen, roligt var det :-)

2009-01-24 @ 14:47:56
Postat av: Matilda

pst Det var jag pekar uppåt

2009-01-24 @ 14:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0