Grattis till mig!

Idag firar jag min 27:e födelsedag, grattis till mig! Har haft en lugn och skön dag med besök av trevliga grannar. Vi åt en massa gott fika och surrade en massa medan barnen lekte. Ikväll ska jag och Janne hyra film och äta chips och dip. Eftersom jag fyller år får jag välja film och jag har valt Sex and the city!!! Janne hade nog gärna sett en annan film, men snäll som han är så ska han åka iväg och hyra den till oss. Jag har sett den på bio i somras och har velat se om den sedan dess så ikväll ska det äntligen bli!

Nyårsafton blev en väldigt lugn och mysig kväll. Vi åt massor av god mat och tog därmed igen julens fiasko vad gäller magsjuka. Vi väntade tills Liam lagt sig för att sedan äta en romantisk trerätters middag. Åh vad gott det var och vad vi behövde det! Till förrätt åt vi laxröra på rostad toast, det var så underbart gott så jag var nästan nöjd efter förrätten! Till varmrätt blev det helstekt fläskfilé med potatisgratäng och hemmagjord chilibearnaisesås. Till det serverade vi två olika sallader; en tomat, rödlök och fetaostsallad med basilikadressing samt en sallad på tomat, gurka och rödlök med en örtagårdsdressing. I potatisgratängen blandade vi i morötter, det är min absoluta favorit sedan Jannes brors bröllop. Sedan det bröllopet har vi alltid blandat i morötter i potatisgratängen och nu kan jag inte tänka mig en potatisgratäng utan morötter! Till efterrätt gjorde vi en citronpaj, lemon slice pie från "två systras söta" (en receptbok jag fick av Janne i julklapp) och senare på kvällen åt vi hemmagjorda chokladgodisar (rocky roads, recept från Leila Lindholm). Vi kände inte för att dricka någon alkohol (och vi kände inte för att trängas inne på systemet) så det blev alkoholfri cider till maten. Allt blev så himla gott och vi var så nöjda! Det var en verkligt lyckad kväll.

Eftersom min mobil håller på att lägga av helt (skärmen är randig och så ljus att det knappt går att läsa vad som står och batteriet håller på att ge upp totalt) så blev det inga gott nytt år-sms. Jag har haft mobilen avslagen i flera dagar under julen för att den är så jobbig när den inte fungerar som den ska. Så jag passar på att önska alla bloggläsare GOTT NYTT ÅR!

Nu har jag beställt en ny mobil som jag hoppas ska komma vilken dag som helst. Min trogna samsung har, efter cirka fem år, börjat lägga av. Men en livslängd på fem år på en mobil måste jag ändå säga är ett ganska bra betyg. Eller? Nu kommer jag snart att bli ägare till en Nokia 5310. Den blir nog bra hoppas jag.

Nokia 5310 rosaNokia 5310, min nya mobil (snart)



Nu ska vi snart se på film. Än en gång, GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kanske inte sett mitt grattis-SMS då :-)

Grattis i alla fall!! KRAM

2009-01-05 @ 21:36:53
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Matilda

Stort grattis i efterskott :-)

2009-01-06 @ 10:50:18
URL: http://sejrla.blogg.se/
Postat av: Helena Siegert

Grattis i efterskott, vännen! Det låter som att du fick en mysig födelsedag!

2009-01-06 @ 16:30:33
Postat av: Emilia

Ja då har nog mitt grattis sms inte nått dig. Men Grattis till dig i efterskott. Kramis

2009-01-07 @ 11:18:09
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Camilla

Malin och Emilia: Japp sms kom fram, så jag har sett dem trots dålig mobil. Tack! :-)

2009-01-07 @ 17:03:51
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Farmor

Hej! Är det inte dags för lite uppdateringar nu? Jag vill höra vad mitt barnbarn hittat på för roligheter. Kramizar Svärmor.

2009-01-14 @ 08:37:35
URL: http://farmormor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0