36 dagar kvar till BF

Det är väldigt lugn på jobbet, för lugnt faktiskt. Nästa fredag får jag semester och kommer att vara ledig läääänge, håller därför på att städa och avsluta lite på jobbet. Tänker dock hela tiden på vad vi har kvar att göra hemma innan bebisen kommer. Det är en del kvar att tvätta, bb-väskan ska packas, babyskydd ska hyras (kräver en tripp till Hudiksvall), sängen ska bäddas (nya sängkläder är beställda), syskonvagnen ska hämtas (får låna av en kollega!) osv. Dessutom ska vi hinna städa iordning i lägenheten, ställa iordning den stora bokhyllan, städa i förrådet så att barnvagnarna får plats osv. Janne ska få storstäda köket och badrummet så kan jag pyssla på lite med packning, tvätt, bädda sängen osv. I helgen städade jag alla rum utom just köket och badrummet, sydde nya gardiner till tv-rummet och nya kuddfodral till prydnadskuddarna i soffan och i sovrummet. Sa jag att jag håller på att boa? :-)

Jag minns inte att jag hade så mycket sammandragningar när jag var gravid med Liam, men nu har jag sjukt många per dag. Imorgon ska jag träffa barnmorskan, får nog prata med henne om det...

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag hade också mycket fler sammandragningar med Elvina än med Milea. Då jag väntade Elvina hade jag MASSOR sista veckorna och sen gick ju förlossningen fort som bara den så förmodligen öppnade jag mig ganska tidigt.

2009-07-29 @ 09:29:09
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Camilla

Emilia: Det bådar ju gott för mig. Har sammandragningar nästan hela tiden känns det som. Då kanske förlossningen går snabbt. :-)

2009-07-29 @ 10:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0