Aj!

Igår kväll målade jag det andra lagret på bokhyllan, eller det tredje lagret om man räknar grundmålning. Det känns i kroppen idag kan jag säga. Jag ser verkligen fram emot att få lägga mig i soffan efter middagen och bara slappna av. Kroppen känns tung som bly och det känns som att jag har träningsvärk i hela kroppen efter målningen. Inte så lämpligt att ägna sig åt sådana saker kanske när man är höggravid... Förhoppningsvis behöver hyllan inte målas mer, då är det bara hyllplanen kvar som är betydligt enklare att måla.

Jag har börjat få sammandragningar då och då under dagen. De gör inte ont utan är mest obehagliga när magen blir stenhård, och då menar jag verkligen stenhård. Det går knappt att röra sig. Barnet verka ligga med kroppen på höger sida för magen buktar ut på den högra sidan och är alldeles stenhård. Barnet har två perioder under dagen då det verkligen verkligen är livligt inne i magen, på fm strax innan lunch och på kvällen så där fram mot klockan åtta och nio. Under dessa perioder går det knappt att röra sig för alla krumbukter och rörelserna gör rätt så ont ibland kan jag meddela. Börjar komma in i den där fasen när jag börjar känna mig less på att vara gravid... Kan inte tiden gå liiiiite snabbare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0