"Boa"

Jag har börjat "boa", ni vet förbereda för bebisens ankomst. Idag skruvade vi ihop spjälsängen. Den var ändå inburen eftersom jag målar den stora bokhyllan ute i förrådet, så varför inte skruva ihop den liksom? Vi har även tvättat alla barnkläder i storlek 50 och 56 plus madrassöverdraget till spjälsängen samt några babyfiltar, så nu är det gjort. Vi ska köpa nya fina sängkläder att bädda med, så själva bäddningen får vänta någon vecka (längtar!)... När vi handlade idag köpte vi ett paket med miniblöjor för en rabattkupong som vi fått. Hela sommaren har egentligen handlat om att boa. Vi har städat och rensat så sjukt mycket bland våra saker. Känns skönt med en ordentlig genomgång. För två veckor sedan ägnade vi exempelvis en massa tid till att gå igenom alla våra "viktiga papper", ni vet försäkringspapper, deklaration, pension, bankpapper osv. Vi slängde en hel del och de papper som vi sparade är nu sorterade i fina nya pärmar med tydligt register. Det känns som en seger!

Från torsdagkväll till söndag kommer jag att vara ensam hemma eftersom Janne och Liam åker till Östersund på släktkalas. Jag stannar hemma och tar det lugnt samt ska passa på att sy nya gardiner till vardagsrummet samt matchande kuddfodral (har köpt så fint tyg på ikea!). Ska även gå igenom våra digitalkort och skicka en hel massa på framkallning har jag tänkt. Ligger verkligen efter vad gäller framkallning av kort... Om jag hinner/orkar ska jag även tvätta upp spjälsängsskyddet och lite sängkläder till bebisen tror jag. Det är så himla kul att förbereda för bebisens ankomst, så spännande och pirrigt. Liam tycker också det är jättespännande och ville provligga spjälsängen, dessutom ville han låna bebisens snutte. :-) När vi gick ut i affären bar han stolt på bebisens blöjor och berättade för de han träffade att det minsann var bebisens blöjor. Sötnosen.

PS. Ni missar väl inte kollagen jag har gjort av vår semesterresa i tidigare inlägg? Jag har äntligen installerat Photoshop Elements på datorn så nu är det mycket roligare att lägga upp kort. Försöker lära mig programmet och det är en hel massa roliga saker som man kan göra. :-)


Vi förbereder och vi längtar...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ååå, det skulle vi också behöva göra, sortera viktigpapper alltså, det ligger som ett litet naggande i kanten varje gång jag ser pärmarna och alla papper som borde sitta i pärmarna :-).

2009-07-20 @ 16:22:21
Postat av: Emilia

När jag tvättade spjälsängsskyddet tappade det formen. Det blev helt slappt och vill inte alls stå fint längs spjälkanten som innan. Det var dessutom ett BabyDan, alltså ganska dyrt. Inte kul!

2009-07-21 @ 06:38:53
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Camilla

Emilia: Vi har också ett BabyDan som är lite slappt och precis som dig stör jag mig lite på det. Vi får väl se hur det blir...

2009-07-21 @ 07:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0