Tungt

Mina killar är hemma och allt är som det ska igen. Det var skönt med en egen helg, även om jag har fått väldigt mycket gjort har jag försökt ta det lugn och vilat. Det har varit riktigt skönt med sovmorgon måste jag säga! Även om jag inte sover speciellt bra på nätterna (det gör ont och är svårt att vända sig samt att jag behöver kissa minst en gång på natten) är det skönt att ligga och dra sig på morgonen.

Nu börjar det bli riktigt tungt att bära denna stora mage. Magen står otroligt högt upp och gör att jag har svårt att andas. Det gäller att luta sig bakåt för att inte kolavippa. Har en del sammandragningar under dagarna och det är riktigt obehagligt när magen blir stenhård. Inte blir det lättare att andas heller... Har även haft lite molvärk de senaste dagarna och jag känner ofta hur det trycker och ilar nedåt. Jag hoppas verkligen att detta barn kommer i augusti. Jag har egentligen inga krämpor eller något att klaga på, förutom att det är otroligt tungt i kroppen att vara höggravid. Oj vad jag saknar att gå en rask promenad!

Måste passa på att gratta våra vänner i Örebro som fick en dotter den 22 juli samt våra vänner i Hudiksvall som ska bli föräldrar i januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0