Våran underbaring!

Idag skiner solen, jag tror knappt att det är sant! Det var dock riktigt kallt att cykla till jobbet, men enligt tidningen ska det bli 21 grader idag. Jag hade verkligen semester rätta tiden för sedan jag började jobba har det i princip regnat varenda dag. Snart blir jag ledig igen och då ser jag fram emot fina soliga sensommardagar och höstdagar. Jag älskar hösten! Verkligen älskar hösten och denna höst lär det bli många många barnvagnspromenader! :-)

Jag insåg just att det faktiskt är näst sista veckan i juli nu. Jisses. Den 10 augusti går jag på ledighet igen och kommer inte tillbaka förrän den 1 mars 2010 då jag börjar jobba halvtid efter föräldraledigheten (ska vara föräldraledig 6 månader på heltid). Samtidigt som det känns roligt och spännande att få lära känna ett nytt litet barn så känns det samtidigt lite vemodigt att vara hemma från jobbet så länge. Jag tror att det blir alldeles perfekt att vara hemma 6 månader på heltid och sedan halvtid ett tag. Det kommer nog att passa oss jättebra. Om inte annat så har vi ju faktiskt chans att ändra oss och lägga om ledigheten.

Liam trivs verkligen på sommarförskolan, även om han har börjat prata lite som sin egen förskola som han nog har börjat längta efter lite grann (det är nog främst kompisarna han längtar efter tror jag). När jag hämtar honom så har de alltid något att berätta om, de säger att han är så himla mysig och lätt att ha att göra med. Jag har flera gånger fått höra att jag har en sån mysig och duktig son (som om jag inte visste det) och det värmer i hjärtat. *stolt mamma*

Igår när jag hämtade honom var förskolläraren alldeles lyrisk. Hon hade varit så facinerad av Liam när de var ute och lekte i regnet och tyckte att det var synd att hon inte hade haft möjlighet att filma honom för att han var så otroligt mysig. Han hade lekt med vatten och gjort värsta genomtänkta experimentet som han hittat på alldeles själv. Han tog en hink och hämtade vatten från stupröret som han sedan tog med sig och hällde i en liten grop som han hade grävt. Därefter så sparkade han med foten så att det blev en kanal från gropen mot en brunn där vattnet sedan rann ner. Han hade varit helt fokuserad och det hade verkligen synts på honom att han hade en plan. Han följde vattnet noga för att se hur det rann, böjde sig ned för att se på nära håll hela tiden vattnet rann. Var det något som inte stämde så ändrade han kanalen med foten. Så höll han på ett bra tag, hämtade vatten och hällde för att sedan följa vattnets väg mot brunnen. Oj, vad roligt förskollärarna hade haft och vad facinerade de blev! Han hade varit så inne i leken, helt avskärmad från allt annat med full koncentration på det han gjorde. Våran underbaring!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så härligt att höra positiva kommentarer om Liam från andra :-).

2009-07-22 @ 13:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0