En snabbis

Midsommarhelgen har varit avslappnande, mysig och välbehövlig. Vi åkte till Järvsö och Stenegård för att dansa kring midsommarstång. Liam tyckte det var jätteroligt även om han blev besviken på att Mora Träsk inte var där (sist vi var där stod ju Mora Träsk på scenen).

Denna vecka är sista veckan innan min korta semester på två veckor. På fredag åker vi till Örebro och på måndag till Kalmar. Blir roligt, dock gruvar jag mig lite för bilresan. Det är ju en bit att åka... I helgen har vi förberett och börjat planera inför resan. Jag är en planeringsmänniska som gärna vill skriva listor. Igår gick vi igenom bilen; kollade så att alla lampor fungerar, kollade oljan och en massa andra vätskor, fyllde på spolarvätska, tvättade bilen, kollade lufttryck på alla hjul inklusive extrahjulet osv. Imorgon ska Janne åka och fixa nya vindrutetorkare, men sen är vi nog redo för en road trip! Förutom att vi skulle behöva ha en första hjälpen väska i bilen, insåg igår att vi inte har det och det bör man ju ha...

Idag har vi träffat barnmorskan. Pyrets hjärtljud dunkade så fint och låg på 144 slag/minut (om jag minns rätt). Mina värden ser fortfarande bra ut, blodvärdet var 131 och blodtrycket 97/56. Sf-måttet låg precis på kurvan. Insåg även att det lär bli hårdträning efter förlossningen för jag har nu gått upp 13 kg sedan inskrivningen och ca 15 kg från min normalvikt. Jag tror att jag gick upp ca 18 kg med Liam så vi får väl se vart detta slutar... Ikväll ska vi få gå på föräldragrupp, eftersom vi är helt nya på orten så tyckte barnmorskan att vi kunde få gå på dessa träffar för att lära känna/träffa andra som ska ha barn. Förra träffen missade vi dock och sedan ska vi åka iväg i nästan två veckor så vi får väl se hur många vi kan vara med på, men ikväll ska vi i alla fall vara med. Liam ska vara hemma och leka med Juni och det är han så nöjd med. :-)

Detta blev ett litet snabbt inlägg, det är en hektisk vecka innan semester.
Janne skulle egentligen börja sin semester idag men jobbar lite extra så from imorgon får han förhoppningsvis vara ledig. Då får han och Liam packa och fixa inför resan. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0