1 juni

I helgen har det verkligen varit VARMT! Jag har enträget smörjt Liam med solkräm och tjatat om att solhatten ska sitta på huvudet, men har totalt glömt bort att skydda mig själv. Resultatet blev så klart att jag har bränt mig lite på armarna och i urringningen. Inte så jättemycket men lite röd blev jag allt och mina armar vill nu gärna bli insmörjda med after sun (måste inhandlas på lunchen).

I lördags åkte vi till Hudiksvall för att shoppa lite. Ganska skönt att gå inne i affärer då det är som allra varmast på dagen, dessutom var jag i desperat behov av tröjor. Jag lyckades hitta två tröjor och två tunikor, så nu är sommaren räddad! :-) Ingen av kläderna var "mammakläder" utan "vanliga" kläder i storlek xs och s, pösiga oversize tröjor som jag antagligen kommer att kunna ha även efter att magen har försvunnit. Dessutom köpte jag ett helt gäng med nya trosor och gjorde en stor utrensning i underklädeslådan, något som behöver göras lite då och då. Vi har väl alla underkläder som ligger längst ner i lådan och som aldrig används pga att de är obekväma, troligen blir de inte mer bekväma av att ligga i en låda heller. Dessa kastades samt ett gäng urtvättade, blekta, gamla trosor. Kände mig faktiskt riktigt duktig när jag var klar! :-)

Janne hittade en jättesöt liten body till pyret som fick följa med hem. Tänk så pyttesmå de är från början, jisses! Pyret gör sig alltmer tillkänna med konstiga krumbukter och rörelser blandat med lite sparkar här och där. Jag tror dock att Liam var mer livlig i magen än vad denna lilla krabat är. Tänk, idag är det första juni. Augusti och september närmar sig med stormsteg! Jag tror att pyret kommer att titta ut i slutet av augusti, vi får väl se om jag har rätt... :-)


Kommentarer
Postat av: Helena Siegert

Visst är det ett bra mode nu för oss med stora magar :) Jag har inte behövt köpa mycket mammakläder alls utan satsar också på sånt som man kan använda när lillen har kommit. Det blir dock kanske ett par nya skor i sommar i en storlek större än vanligt. Börjar känna av svullnad i fötter, ben och händer nu.

2009-06-01 @ 18:39:43
Postat av: Emilia

haha...ja jag har massor med trosor som väntar snällt på att bli lite bekvämare.



När Elvina föddes var hon ju så pytteliten så endast storlek 42 passade. Nu tycker jag att de kläderna är mindre än dockkläder.

2009-06-02 @ 12:29:01
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0