VAB

Idag är jag hemma med en hängig Liam. Han vaknade alldeles tussig och har varit trött hela morgonen så han fick vara hemma. Dessutom säger han att han har ont i magen... Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade så det är en hel del som har hänt i vårt fullspäckade liv...

- På nationaldagen åkte vi till Järvsö och Stenegård för att tillsammans med många andra se Mora Träsk uppträda. Liam tyckte det var jättespännande och satt i vagnen och tittade fram under regnskyddet som helt förtrollad. Som tur var spelade de sånger som Liam kände igen och alla andra barn som var där diggade också med för fullt. Riktigt lyckat var det! Liam fick sedan en signerad skiva av dem innan vi åkte hem. Vi hade dock otur med vädret, det var både kallt och regnigt, men det blev lyckat ändå.

- I tisdags var det sommarfest på Liams förskola. Liam är värsta teaterapan och blir helt crazy vid sådana tillställningar. Han är verkligen inte blyg utan helt tvärt om! Barnen skulle stå på trappan och sjunga en massa sånger för föräldrarna och självklart var Liam först upp på trappan. Och som han sjöng. Jisses! Precis som på lucia stal han showen totalt. Han sjöng högt och tydligt och med sån inlevelse så att han charmade alla i publiken. Han var hur söt som helst. Förskolelärarna kunde inte hålla sig för skratt och ingen i publiken heller, han bjöd verkligen på sig själv. Det var flera som kom fram till oss under kvällen och sa att han var så söt och sjöng med sån inlevelse. Jag skulle verkligen vilja ha uppträdandet på film. Måste höra mig för om det var någon av föräldrarna som filmade med videokamera och om vi får köpa en film.

- Nu är halva vårat vardagsrum klart. Ja alltså klart vad gäller vår lilla "inredningsuppfräschning" eller vad man ska kalla det. Ena bokhyllan är klar och cd/dvd-skåpet har funnit sin plats. Det har blivit stor skillnad med små medel. Ska lägga in kort senare. Nu har vi "bara" kvar att måla den andra bokhyllan, annars är vi klar sånär som på nya pärmar och nya planscher till våra fina ramar (det sistnämnda får dock vänta ett tag eftersom vi inte är helt säkra på vad vi vill ha). 

- Jag mår fantastiskt bra, magen växer så det knakar och jag har inga jobbiga krämpor. Denna graviditet är mycket lättare än förra gången. Jag har det inte alls lika besvärligt med foglossning, ibland kan jag känna av lite smärta men inte på långa vägar som det var med Liam. Skönt! Igår insåg jag att jag redan är i vecka 29, det har gått grymt snabbt och utan några större svårigheter. Skönt att jag har fått må så bra.

- De första kläderna till bebisen är inhandlade. Små söta plagg från POP. Vi har även köpt en snutte och en mysig filt. Väntan och längtan är stor. Snart är vi tvåbarnsföräldrar! Spännande!

Nu måste jag änga mig åt Liam som inte gillar att jag sitter här. Kort kommer senare.

Tjing!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0