Babyboom

Det slog mig häromdan att 2009 blir ett riktigt babyboom år. Snart kommer jag att bli faster till en liten parvel, när vet jag inte riktigt men det är beräknat till idag. Jag kan bli faster när som helst, Liam kan få sin tredje kusin när som helst! Vi hoppas att min brors barn väljer att titta ut snart, det är så spännande!

Liam kommer även att få en liten kusin i november, det blir alltså hans fjärde kusin. Det känns så himla kul att kusinerna kommer så tätt, att de blir jämngamla. Tänk vad roligt de kommer att ha när de blir lite äldre och träffas, det känns så himla kul! Vi märker redan nu vilket utbyte Liam och Ludvig (Liams äldsta kusin som är 10 månader yngre än Liam) har av varandra och det kommer antagligen att bli ännu roligare för dem att träffas när de blir lite äldre. Att Ludvig nu ska få ett syskon tre månader efter att vårat lilla barn är beräknat att komma är ju bara hur roligt som helst!

Förutom det här vet jag att det är en del i våran föräldragrupp i Östersund som ska ha sitt andra barn. Frisören som jag klippte mig hos igår ska ha barn under valborgshelgen, hon berättade dessutom att nästan alla hennes kompisar och kompisars kompisar ska ha barn under året. Vi pratade graviditet, förlossning och namn under hela frisörbesöket igår. Kul! Jag ser magar överallt på stan och små bebisar som inte kan vara många dagar gamla...

Okej jag överdriver antagligen. När man är gravid själv så lägger man märke till alla andra som också gravida. Och jag tycker att det är jättekul, det är så mysigt att se alla magar och alla bebisar. Fast det allra roligaste är ju när bebisarna och magarna är i ens absoluta närhet. Åh vad jag ser fram emot att få träffa våran lilla bebis och Liams nya kusiner! Jag känner på mig att detta år kommer att bli ett kanonår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0