Nu är det klippt!

I måndags (eller om det var tisdags) så bestämde vi oss för att klippa Liam. Efter en del överläggning beslutade vi oss för att ta fram Jannes klippapparat (vet inte vad sådana apparater kallas för) och klippa med den. Vi ställde in längden på det längsta för att det inte skulle bli för kort och stickigt. Mamma och Janne underhöll Liam medan jag skyndade mig med apparaten så fort jag bara kunde och det gick faktiskt bra! Han blev så himla söt och passar så otroligt bra i kort hår. Det som är så bra med maskin är att det blir jämnlångt över hela håret (nåja, någorlunda i alla fall) samt att det inte alls blev stubbigt med den längsta inställningen. Jag tycker att det är absolut finast med kort hår på killar, utan lång lugg som skymmer hela pannan. Liams lugg gick ner över ögonen tidigare men nu ser han så välklippt och fin ut och man ser hela hans fina ansikte. Vi är riktigt nöjda, och det är Liam också som stod och speglade sig i hallspegeln stora delar av kvällen. :-) Det blir spännande att höra vad de säger på förskolan på måndag, om de känner igen honom.

Appropå förskola så har Liam varit hemma med sin mormor hela veckan (förutom måndag). Det känns bra att de får lite tid med varandra, det är ju så sällan de ses. Mamma tycker att han har varit så snäll och go hela veckan och att han är en riktig pratkvarn. :-) Fast jag var tydligen rätt duktig på att prata jag med när jag var liten (det är jag fortfarande i rätt sällskap).  Tyvärr åker mamma hem med nattåget ikväll, det har varit så skönt att ha henne här och bli lite ompysslad. Hon har lagat mat varje dag och tagit hand om hushållet vilket har gjort att vi har kunnat koppla av och ta det lugnt efter jobbet. Det behövdes verkligen!

För övrigt är bussbiljetterna till Umeå bokade. På onsdag vecka 12 bär det iväg för en riktig lyxhelg tillsammans med min syster. Idag ringde jag och bokade tid hos en frisör i Umeå, både klippning och färgning ska jag unna mig. Åh vad jag längtar, jag kommer att sakna mina grabbar otroligt mycket men oj vad kul jag ska ha!

Till veckan ska jag försöka lägga upp något kort på vår nyklippta kille. Kanske en före och efter bild. :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fram emot bild på Liam, och kanske på en nystajlad Camilla efter vecka tolv också :-)

2009-03-07 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0