Surprise!

Nä, nu tror jag allt att det har blivit dags att avslöja våran lilla "hemlis". Våra närmaste har redan fått veta samt mina kollegor så nu är det väl dags att avslöja för er andra. För er som inte redan vet så ska Liam, om allt går som planerat, bli storebror i slutet av augusti. Den lilla krabaten är beräknad att komma till oss den 30 augusti så jag är alltså i vecka 16 nu. Tiden har gått så otroligt snabbt och magen har vuxit så mycket att det är omöjligt att dölja det. Det känns verkligen jättespännande och pirrigt. Jag har börjat känna en del rörelser i magen, inga sparkar utan snarare att det "fladdrar" eller killar till och det måste vara liten som gör sig påmind. Om två och en halv vecka är det dags för ultraljud som vi verkligen ser fram emot. Då får vi se lilla pyret som bor i min mage!

Jag har mått ganska dåligt, från och till, fram till vecka 13 (speciellt mellan vecka 10 och 13, då mådde jag verkligen pyton) men nu mår jag bra. Jag känner mig dock lite tröttare än vanligt samt att humöret inte riktigt är som det ska, vilket Janne (och tyvärr Liam) har fått erfara. Jag har inte samma tålamod som förut utan kan bli arg utan direkt anledning och det är inte så kul. Jag gör mitt bästa för att hålla band på humöret och ofta är det bästa att helt enkelt dra sig undan ett tag tills det går över...

Nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra, att graviditeten och förlossningen går bra och att barnet är friskt och mår bra. Utifrån mina upplevelser med min tidigare graviditet och förlossning så ser jag mer fram emot förlossningen än själva graviditeten. Men mest av allt ser jag så klart fram emot att bli fyra i familjen! :-)

Kommentarer
Postat av: Jossi

Men så spännande! Grattis! Kram Jossi (A-jaur)

2009-03-09 @ 19:28:31
Postat av: Anonym

Oj oj oj! Grattis. Vad kul! Du får hoppas på att sommaren inte blir allt för bra. Jag hade svinjobbigt med värmen då jag väntade Milea å då är hon ju ändå född i mitten av juli. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra.

2009-03-09 @ 19:41:53
Postat av: Anonym

ja å den tidigare kommentaren var då min alltså...

2009-03-09 @ 19:42:51
Postat av: Farmor

Jag har ju redan grattat er. Men jag gör det en gång till GRATTIS:-D Kul att bli farmor igen, jag hoppas allt går bra. Kramizar från en glad farmor:-D

2009-03-10 @ 04:08:15
Postat av: Matilda

Ja, äntligen... jag har gått som på nålar och väntat på avslöjandet i bloggen så jag kan få fråga hur allt går och kanske bli lite uppdaterad på den stora kusinnyheten :-). Hinner just nu, tyvärr, inte hålla kontakten på så många andra sätt än här när det är så fullt av måsten i vårt eget liv. Håller tummarna för att allt går bra, du är ju förbi den värsta risktiden och om du börjat känna lite fladder får du ju en del "jodå, jag finns"-bekräftelser från liten själv :-) Grattis igen

2009-03-10 @ 09:51:41
Postat av: M-L

Ohhhhh, GRATTIS!!!! Jättekul.

2009-03-10 @ 20:58:35
Postat av: Sandra.K

GRATTIS! Hade lite på känn att inte ni heller skulle vänta så länge :-) "Andra Liam" ska också bli storebror i Augusti. Mysigt när det börjar kännas och synas tycker jag. Hoppas du får må bra och att du kan njuta en massa. Hälsa grabbarna och gratta. Kram Sandra.

2009-03-11 @ 08:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0