Klargörande

Äntligen är det torsdag. Jag har verkligen sett fram emot slutet av denna vecka! Idag utvecklingssamtal på förskolan, imorgon ultraljud i Hudiksvall och på lördag bio i Hudiksvall. Många höjdpunkter med andra ord!

Lilla pyret i min mage gör sig mer tillkänna för var dag som går, jag känner mer och mer rörelser men fortfarande är de inte så starka. Jag har ännu inte känt någon spark på utsidan av magen och rörelserna jag känner i magen är fortfarande ganska svaga. De säger ju att man ofta brukar känna rörelser/sparkar tidigare med andra barnet men det verkar inte stämma för mig. Visserligen kanske jag kände de allra första rörelserna tidigare men den första sparken blir nog ungefär vid samma tidpunkt som med Liam (dvs i början av vecka 19). Tanken att något inte är som det ska vara har slagit mig men å andra sidan så kan det lika gärna vara helt normalt. Vad jag har förstått så beror det ju till ganska stor det på hur moderkakan ligger. Imorgon får vi äntligen se liten, gah så spännande!

För övrigt är det ganska deprimerande väder här. Vi har ju tidigare fått vårkänslor då det har varit varmt och härligt men nu är det bara kallt och snöar. Kan det aldrig sluta? Jag vill ha vår!

Det är så himla konstigt när jag pratar med min släkt om vädret här, jag vet inte om min släkt är oerhört dåliga på geografi eller vad det är. Men på något sätt så har de fått för sig att jag har flyttat så långt söderut så att jag inte skulle ha någon vinter. Frågor jag har fått: "Har ni vinter där nere?", "Inte har ni väl någon snö därnere?", "Ni har väl barmark mest hela vintern?" och då jag berättar att vi har snö får jag dessa frågor: "Blir det kaos efter vägarna?", "Kan folk köra bil när det är snö?" osv. HALLÅ!!! Jag bor faktiskt fortfarande i norrland, ni som är osäkra på vart jag bor kan ju alltid googla det eller nåt. Jisses! Jag vill bara klargöra en sak: JA, VI HAR VINTER HÄR OCH VI HAR SNÖ HÄR. JA, MAN KAN ÅKA SKOTER OCH SKIDOR HÄR. Ni kan ju exempelvis googla på Järvsö som ligger ungefär tio minuter från Ljusdal som har en hel del skidturister på vintrarna. Tyvärr är det väl dock ett vanligt fenomen, när jag själv bodde i Arvidsjaur tillhörde jag också dem som ansåg att norrland slutar ungefär vid norrbottens läns södra gräns (ja, man får liksom lära sig att det är så). Redan när jag flyttade till Umeå var det endel i Arvidsjaur som var tveksamma till om jag fortfarande bodde i norrland (och då ska vi inte ens prata om när jag bodde i Östersund), men vi kan nog alla vara överens om att västerbottens län (och jämtlands län) utan tvekan tillhör norrland.

Jaja, de tycker i alla fall att det är väldigt roligt på jobbet när jag berättar om frågorna jag får från min släkt angående vädret/klimatet här. Så ni bjuder oss i alla fall på ett gott skratt vid fikabordet. Men snälla, vi kan väl lämna den där diskussionen nu. Låt mig klargöra en sak: vi har vinter och snö här, punkt slut.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja en del har verkligen INGEN aning! Många tror att vi inte har någon sommar. Vi har ju precis lika mycket sommar som övriga Sverige, dock inte lika lång som på vissa håll. Tokigt hur dåligt allmänbildade många av Sveriges befolkning är.

2009-03-26 @ 15:57:09
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0