Tidig helg

Det är tisdag och klockan fyra idag tog jag helg. Skönt. Imorgon ska jag vara hemma och mysa med Liam (förskolan är stängd) innan jag åker iväg till Umeå vid halv fem. Det ska verkligen bli kul!

Igår hade jag kvällsmöte på jobbet, samrådsmöte för fastighetsägare som berörs av den detaljplan jag håller på att ta fram. Imorse när jag läste artikeln som lokaltidningen hade skrivit kring mötet fick Liam se mig i tidningen. "MIN mamma, mamma, titta mamma, MIN mamma". Helt exalterad var han. Jag förklarade "Mamma var ju på möte igår". Då pekade han på bilden "Min mamma på möte, MIN mamma". Han skulle titta på bilden hur länge som helst. Sötnos. Han är mitt största fan. :-) Imorse fick jag sedan redovisa planen för kommunstyrelsens arbetsutskott, många frågor hade de och jag fick förklara och argumentera. De hade avsatt 15 minuter till mitt ärendet, men det tog närmare 35-40 minuter innan de hade bestämt sig hur de skulle yttra sig. Jag undrar hur länge ärendet tar i kommunstyrelsens sammanträde... Det är dock hur roligt som helst! Förut gillade jag inte alls att prata inför folk men nu är jag så himla van, jag tycker det är kul! Det är liksom något helt annat att föredra ärenden i sitt jobb än att redovisa ett skolarbete i skolan. Mitt jobb är så himla kul och utvecklande! Det ger så otroligt mycket, jag lär mig så mycket hela tiden! Tänk om alla kunde få känna sig så nöjd över sitt jobb som jag gör över mitt. Tänk om alla skulle trivas så bra på sitt jobb som jag gör. Jag är lycklig lottad helt enkelt!

Lilla pyret i min mage har börjat göra sig till känna mer och mer den senaste tiden. Då och då känner jag hur det buffar till i magen, fast än så länge känns det inte utanpå. Jag längtar tills Janne får börja känna. Nästa fredag är det äntligen ultraljud så då får vi i alla fall se liten. Jag längtar!

Nä, nu tror jag att jag ska sjunka ner i soffan ett tag. Jag borde börja packa ikväll, men jag känner mig så himla trött så jag förstår inte hur jag ska orka hålla mig vaken. Blir nog en tidig kväll ikväll...


Kommentarer
Postat av: Farmor

Det låter härligt:-) att få åka i väg och rå om sig själv. Liam är så gullig, vad mysigt ni ska ha det i dag;-) Du får krama honom jätte mycket. I vilken av tidningarna var du med i? Jag var in på nätet och tittade men hittade inget.Det är bra att du trivs på jobbet, och det låter spännande. Ha det så bra hos din syster i helgen. Kramizar till er alla tre.(fyra)

2009-03-18 @ 08:19:00
URL: http://farmormor.blogg.se/
Postat av: Matilda

Härligt sprudlande inlägg från dig :-)

2009-03-18 @ 10:43:48
Postat av: Emilia

Hoppas du får det jätte mysigt i Umeå!

2009-03-19 @ 08:13:16
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0