Majbrasa, shopping och sommarvärme!

Vi har verkligen haft sommarvärme i helgen. Björkarna har i princip slagit ut och alla gator är sopade. Härligt! I torsdags cyklade vi iväg till hembygdsgården för att titta på majbrasan. Liam tyckte det var jättespännande och träffade en hel del kompisar att leka med. Efter att vi tittat ett tag på brasan så sprang barnen iväg för att busa på den jättestora gräsmattan medan vi föräldrar stod och pratade en massa. Förutom Janne som lekte och jagade barnen så att de kiknade av skratt. På fredagen var vi ute på gården hela dagen. Liam lekte med alla sina grannar och på eftermiddagen tog Janne ut vatten i en stor hink som de fick leka med. Vilken lycka! Vi har ätit ute i princip varenda dag, både lunch och middag. Det är så mysigt att ha en uteplats och jag planerar en del planteringar till sommaren. I sovrumsfönstret står det några smultronplantor som jag har drivit upp från frön (!) (vi får väl se hur det går med dem, de är inte så stora ännu) sedan har jag tänkt köpa någon perenn samt någon fin blomma att ha på utebordet. På framsidan har jag planterat penséer än så länge.

Igår åkte vi till Hudiksvall för att shoppa och leka på buspalatset. Det blev en del kläder och leksaker till Liam samt två tröjor till Janne. Vi träffade även våra kompisar som bor där, vi lunchade tillsammans och strosade omkring tillsammans i affärer. Nästa helg planerar jag och Janne en resa till Sundsvall och Birsta, då ska Liam få vara hos våra Hudiksvalls-kompisar och det ska nog gå bra. Jag är så otroligt inredningssugen och har så mycket planer för vardagsrummet. Vi har fixat ganska mycket med sovrummen och köket så nu är det vardagsrummets tur! Vi ska bland annat måla våra bokhyllor vita, köpa en ny matta och ett cd- och dvdskåp samt lite annat smått och gott. Det kommer ett bli jättefint! Jag har börjat fundera lite på möblering när lilla pyret kommer, hur vi ska få spjälsängen att rymmas i sovrummet osv. Jag är som sagt verkligen inne i en inredningsperiod nu! Synd bara att vi bor i hyreslägenhet, tänk om man hade ett eget hus då kunde vi göra lite mer! Men den drömmen ska väl också slå in tids nog! :-)

Nu ska vi äta äppelpaj med marsansås och en stor kopp te och titta på Grey's anatomy (vi köpte boxen med andra säsongen förra veckan). 



Liam älskar att gunga!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja visst är det kul med egen villa. Men det kostar också. Finns alltid något att göra. Antingen ute eller inne. Om man nu inte bygger nytt. Då finns det ju iofs MASSOR att göra ute de första åren.

2009-05-04 @ 21:06:53
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0