Vardag igen

Åter till vardagen efter en fullspäckad och trevlig helg. Vi har haft fullt upp hela tiden, men vi har verkligen haft kul så det går ingen nöd på oss.

Festen i fredags var lika rolig som jag hade förväntat mig, till och med ännu roligare. Mina kollegor hade fixat så himla bra med allting, allt var verkligen lyckat. Som jag sagt tidigare så är det sånt härligt gäng här på jobbet, man känner sig verkligen hemma i gruppen -det är så härlig gemenskap och vi har det så himla kul tillsammans. Halv tolv cyklade jag hemåt; nöjd, glad och trött. De andra som var kvar höll ut till strax efter tolv.

På lördagen steg vi upp rätt så tidigt (tja det är ju Liam som betämmer när det är dags att stiga upp, vanligtvis kring halv sju) och åkte sedan iväg på fm för att bland annat handla en present till Liams kompis. Vi körde även förbi en målaraffär och handlade diverse för att kunna måla om våra bokhyllor. De ska bli vita och det kommer att bli så himla fint! Kalaset var trevligt (även om jag var rätt trött) och bjöd på massor av gott fika. De hade gjort en helt otrolig tårta! Jag och Junis mamma hade dock lyckats köpa likadan present till födelsedagsbarnet... På lördagskvällen grundmålade vi den ena bokhyllan (vi tar en åt gången) och har tänkt måla klart den så snabbt det finns tid...

Söndagen spenderade jag och Janne på Birsta i Sundsvall medan Liam hälsade på Sara och Stefan i Hudiksvall. Liam hade haft skoj hela dagen och busat på som vanligt. De hade varit ute mycket och Liam hade fått god mat. Det var inget problem att lämna honom hos dem för han såg verkligen fram emot att få vara där, det märkes. Vi berättade ju för honom för flera dagar sedan om att han skulle få vara där så han tyckte det var jättespännande. Jag och Janne hade istället en mycket trevlig dag på Birsta. Vi tog det lugnt och strosade omkring hand i hand i affärerna och handlade fina saker till hemmet. Det kommer att bli så himla fint i vårat tv-rum när det är klart!

Den här veckan är helt fullspäckad! Ikväll har Janne både kvällsmöte och träning så han kommer hem kring nio ikväll. Imorgonkväll är det föräldramöte på Liams förskola och på onsdag har jag samrådsmöte på kvällen och kommer hem mellan klockan åtta och nio på kvällen. På torsdag är det möte hela dagen med andra kommuner i Hälsingland, vi ska vara värdkommun så jag och två kollegor ska hålla i mötet och förbereda en del. Kul! Fullspäckat som sagt, men otroligt roligt!

Kommentarer
Postat av: Emilia

bilder, bilder. Jag vill se bilder då ni är klara! Kul att göra om lite.

2009-05-11 @ 15:11:00
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Camilla

Emilia: Japp, jag ska lägga upp bilder när vi är klara. Både före och efter bilder! :-)

2009-05-11 @ 15:59:19
Postat av: Helena Siegert

Oj, ni verkar ha fullt upp :)

Önskar jag hade varit med på festen i Ljusdal. Minns med glädje hur bra jag trivdes med er i gänget och med jobbet där uppe. Saknar er!

2009-05-12 @ 20:24:17
Postat av: camilla

Helena: Vi saknar dig också!!!

2009-05-12 @ 22:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0