Adventskalender

Jag har länge sökt efter en fin adventskalender som jag kan fylla med små paket. När jag nästan hade gett upp hittade jag en superfin via denna blogg. En stickad adventskalender som påminner om vimplar, hur fin som helst och precis den stil som jag vill ha. Självklart var den slutsålt hos Barnvänligt så jag skrev ett mail och frågade om de möjligtvis skulle få in någon fler. Igår fick jag till svar att de var helt slut MEN att de alldeles precis fått en avbeställd order så om jag ville köpa den enda som var kvar så skulle jag få det! Nu är den alltså beställd och betald och på väg hem till oss. Åh, vad jag ser fram emot att få hänga upp den i Liams rum och fylla den med små små presenter. Jag har så mycket idéer på vad jag ska fylla den med och det ska bli så kul!

Tips till er som söker efter en fin adventskalender: använd bloggbilden i länken ovan som inspiration och sticka en egen! Det är ju ett perfekt sätt att använda upp restgarn på! Om ni också gillar vimpelmodellen så kan man ju alltid sy en egen vimpelkalender i olika tyger så att vimplarna fungerar som små påsar att lägga små paket i. Små tygstuvar passar bra till detta, kanske en retrokalender med snygga retrotyger? Det skulle även vara fint att klippa ut vimplar i filttyg och sy ihop dessa med langettsöm samt klistra fast siffror i filt på. Kanske klippa ut små sockar, vantar, mössor i filttyg och hänga upp på en lina? Jag tycker att kalendern inspirerar till massor av pyssel, det behöver inte vara svårt att fixa en fin adventskalender! Kanske hittar ni några fina tyger på denna sida? Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Helena Siegert

Verkligen en snygg kalender! Blir lite avis på att du hittade en sån! Kanske något att pyssla ihop tills Ellen blir lite större!

2009-11-04 @ 10:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0