Massor av kort!

Här rullar livet på och vi mår alla bra och trivs med livet som fyra i familjen. I lördags åkte jag, Janne och Vide till Birsta och IKEA medan Liam fick vara hos Sara och Stefan i Hudiksvall. Vi hittade mycket fint, bland annat jättefina julkläder till killarna och en hel del saker till hemmet på IKEA (bland annat MASSOR av värmeljus) samt lite julklappar. Det gick bra att ha med Vide på affärerna, han satt i bärsjalen hos Janne och spanade på allt spännande när han inte sov. Liam trivs så bra hos Sara och Stefan så honom gick det ingen nöd på. Han hade längtat efter att få åka dit hela veckan så vi hade nedräkning; idag är det tre dagar kvar (och så höll han upp tre fingrar med handen), idag är det två dagar kvar osv. När vi kom för att hämta Liam blev vi bjudna på god mat och blev kvar till nio då vi lämnade det trevliga sällskapet. Tack Sara och Stefan!

Igår hade jag tre barn här hemma. Juni kom på besök just vid lunch så hon fick äta lunch med oss och var sedan här och lekte med Liam ändå till klockan fyra. De leker så bra tillsammans och det är så roligt att se och lyssna på när de leker. Vide han är så himla nöjd nu för tiden och gillar att ligga på golvet och filosofera och titta på babygymet. Jag hade med andra ord en ganska lugn dag igår trots att jag var ensam med tre barn.

Vide är verkligen en så himla glad bebis, han skrattar så mycket och det är så mysigt att både höra och se hans skratt. Dessutom pratar han mer och mer och det är så underbart. Han är en riktig underbaring våran lille Vide! Det fungerar så bra på nätterna också, när han vaknar lyfter jag över honom till min säng och somnar direkt när han börjar äta och vaknar inte förrän han ska äta nästa gång då jag byter sida och somnar om igen när han börjar äta. Jag får med andra ord väldigt mycket sömn trots att jag ammar i genomsnitt två-tre gånger varje natt. Vi verkar ha det väldigt tur med nätterna, det är bara att tacka och ta emot. De dagar som jag har båda barnen hemma kan jag dock vara ganska trött när Janne kommer hem, eftersom Liam inte sover på dagarna så blir det ganska intensivt när han är hemma. Överlag känner jag mig dock väldigt pigg!

Nu, lite nya kort!

 
Liam gillar att göra hinderbanor; pallar, kuddar, stolar
-allt går att använda till att göra roliga hinderbanor med!


Ett litet leende


Liam visar Vide sina leksaker


En famn med underbara söner!


Testar brorsans säng

 
Bakar bullar med mormor


Sover i pappas knä

 
Det är roligt med lego!


Våran lilla knubbis

   
Shoppingtur till IKEA och Birsta City!


Kommentarer
Postat av: Matilda

En härlig serie bilder. Varje gång jag ser bilder på Liam blir jag förvånad över hur fort det går och hur stor han har blivit. Underbart leende från Vide, syns att han är släkt med Ingvar :-) och kul att höra att sjalen kommer till användning.

2009-11-11 @ 08:37:35
Postat av: Helena

Fina bilder! Alltid lika kul att se bilder på er nu när vi inte kan träffas så mycket längre!

2009-11-11 @ 12:43:32
Postat av: Sara

Ja det var så roligt att ha hand om Liam =) å det gick ju så bra! Alltid lika roligt att se lite kort på er =) Men vi ses ju för hoppningsvis snart åxå! =)

2009-11-12 @ 10:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0