Lillasyster

En av Liams bästa kompisar på förskolan har fått en lillasyster. När jag hämtade Liam på förskolan igår möttes jag av detta:

Liam: Mamma jag vill ha en lillasyster!
Jag: Jamen...
Liam: Jag vill ha en lillasyster NU!
Jag: Men jag tycker nog att det räcker med en lillebror...
Liam: Nä
Jag: Men du har ju en fin lillebror, Vide är ju din lillebror

Liam funderar ett tag, sedan...

Liam: JAG VILL HA EN LILLASYSTER NUUUUUUUU!

Ja, vad säger man? Det är tur att han inte har någon bestämmanderätt i frågan. Låt mig berätta vad jag och Janne tycker, och jag skulle vilja påstå att det är direkt avgörande för vad vi tycker i frågan. Vi tycker nog att det räcker med en lillebror. Det är vi eniga om. Just nu. Tiden får så klart avgöra, men jag har mycket svårt att tänka mig att det bli ett till barn. Sorry Liam. Du får nog nöja dig med en lillebror, och inte vilken lillebror som helst. Världens finaste och bästa lillebror! :-)

PS. Jag kan ju tillägga att Liam kompis sa ungefär samma sak till sina föräldrar när Liam fick en lillebror, han skulle minsann inte ha någon lillasyster utan en lillebror precis som Liam fick! :-)


Kommentarer
Postat av: Sara

De små barnen =) Ja, det är nog tur att de inte får bestämma allt, nog för att jag kan tänka mig att det kan vara svårt att säga nej ibland =)

2009-11-04 @ 11:38:27
Postat av: Matilda

Och med det kravet på leveranstid (NUUU) så kan det ju vara svårt att uppfylla oavsett om föräldrarna tänkt sig fler barn eller inte :-).

2009-11-05 @ 09:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0