Myskväll med melon

Det har varit en bra dag som började med en härlig morgonpromenad tillsammans med min granne, som vanligt surrade vi på en massa och så vips var vi hemma igen. En timme går ibland alldeles för snabbt. Just nu är Janne på utbildning och jag har det tyst och lugnt eftersom båda pojkarna sover. Jag är otroligt tacksam över att Liam är så lätt att lägga på kvällarna, det underlättar oerhört mycket när man är ensam med barnen. Det var lite si och så där ett tag tills vi förstod att han inte behövde sova något om dagarna, när vi hade förstått det så blev det lika lätt som det i princip alltid har varit. Hoppas att det blir lika lätt med Vide!

Nä, vad säger ni om några nya kort?


Det tog ett tag, men nu har vi upptäckt fördelarna med bärsjal! Vide gillar verkligen att mysa i den och Janne är flitig användare av den. Han tycker nog det är lika mysigt som Vide och praktiskt att ibland ha båda händerna fria! Jag har ingen egentlig erfarenhet av bärsele, men jag kan i alla fall säga att vi är sååå nöjda med bärsjalen som vi har lånat. Kan rekommenderas! Guld värd!


Liam är stolt över sin tatuering!


Godingen i kläderna som vi köpte med presentkortet från mina kollegor!


Lego, lego, lego!


När vi var på IKEA fick Liam en stjärna att ha i sitt fönster, han blev jätteglad!


Efter middagen frågade Liam om vi inte kunde ha myskväll ikväll, "det är klart vi kan" svarade jag. "Jaaaa" utbrast han. "Då kan vi äta melon!". Myskväll för honom är lika med att äta melon och se på idol. Eftersom det inte är fredag idag så valde han att se mumintrollen istället. :-)


...och medan vi hade myskväll och åt melon sov lillebror i babysittern, men det såg rätt så mysigt ut det också. :-)


Det har verkligen hänt så mycket med Vide den senaste tiden. Han vill hela tiden sitta upp för att kunna se sig omkring, ibland blir han jättearg när man lägger ner honom på golvet eftersom han vill sitta! Bland det roligaste som finns (enligt honom) är att sitta själv och hålla fast mig i tummarna, han har blivit så stadig. Att bli uppdragen i händerna från liggande till sittande är bland det roligaste som finns! Han kan sitta och titta hur länge som helst i Liams rum, där finns det ju verkligen så mycket att titta på! Åh vad jag längtar tills vi kan börja använda bumbon! Liam trivdes så bra i bumbon och det tror jag att Vide också kommer att göra!


Kommentarer
Postat av: Malin

Länge sen jag kommenterade. Han är allt en liten knubbis den där Vide! :-) Det känns ju som att ni nyss fick honom och nu är han ju stora killen som vill sitta och allt! :-)

2009-11-17 @ 22:53:11
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ett inlägg som sätter ett leende på läpparna, både med tatueringar, myskvällar och lillebrors framsteg. Håller med Malin, Vide har verkligen vuxit på sig! Det är så härligt att knubbis är ett positivt ord i början :-)



Sjalen passar verkligen till Jannes färger också, den gröna färgen får mig att se glåmig och sjuk ut men på Janne passar den tjusigt.



2009-11-18 @ 08:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0