Tandtroll

Bakgrund: Liam har en bok som heter "Prick och Fläck tandtrollar" som handlar om två busiga kaniner som äter godis och inte borstar tänderna efteråt. Det slutar med att de får prickar och fläckar på tänderna och måste gå till tandläkaren. Liam gillar verkligen boken så vi läser den väldigt ofta och sjunger tandsången i slutet av boken. Han kan repliker ur boken och det är så himla roligt. Frågan är bara om det här med tandtroll har gått lite väl långt...

En dag förra veckan hade jag dukat upp daimtårta till fika, tänkte lyxa till det lite på en vardag. Liam sätter sig vid köksbordet och tittar skeptiskt på tårtan och frågar: "Mamma, är det tandtroll i den där?". Det låter ungefär som att han tror att jag har blandat gift i tårtan.
Jag: Jaoo, det är det väl.
Liam: Men mamma, då måste man borsta tänderna!
Jag: Ja det måste man
Liam: Annars får man prickar och fläckar på tänderna. Och då måste man till tandläkaren på fläcken!
Jag: Jaa (försöker hålla mig för skratt då han citerar boken rakt av)
Liam smakar ungefär tre tuggor, sedan vill han inte ha något mer utan tittar på mig och säger: "Mamma, jag måste nog borsta bort tandtrollen nu".

Idag efter lunchen:
Liam: Mamma, är det tandtroll i soppan?
Jag: Jag tror inte det är så mycket tandtroll i den
Liam: Men kanske lite tandtroll?
Jag: Ja kanske lite
Liam: Men ska vi borsta bort dom nu då?


Ja, vad ska jag säga? Det är INTE svårt att borsta tänderna på honom i alla fall.

För övrigt kan jag rekommendera Prick och Fläck, det finns tydligen en hel serie med dem. Liam som gillar dem så mycket ska nog få en annan bok med dem i julklapp. :-)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Han är för söt:-) Jag kan höra honom inom mig, i den åldern är dom väldigt nyfikna och frågvisa också.

Tack för receptet, jag hade inte alla ingredienser hemma så jag improvisera lite. Men gott blev det:-)

Kramizar på er alla 4a.

2009-11-12 @ 07:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0