Stort tack!

Måste börja med att säga tack för alla fina presenter till Vide och Liam som hela tiden dimper ner i vår brevlåda. Idag fick Vide två superfina bodysar och ett par strumpor från snälla Emilia och igår fick han en fin body och ett par strumpor från Jannes kompis Martin med familj -bara för att nämna några presenter. Tack till er alla!!!

Dagarna flyter på. Vide har blivit lite nöjdare efter att vi börjat med magdroppar och magmassage. Liam har dock börjat visa sitt missnöje mot att behöva dela vår tid med Vide allt mer. Jag har konstant dåligt samvete för att jag har så dåligt tålamod med Liam och jag får ofta bita mig i tungan och andas djupt för att inte explodera. Jag vet ju så väl varför han beteer sig som han gör, jag vet ju vad det beror på, men ändå är det så svårt att behålla lugnet. Han är så mammig, han vill verkligen ha mig för sig själv och jag försöker vara med honom så mycket som möjligt när jag inte ammar (jag försöker ju så klart vara med honom även när jag ammar, ex genom att läsa böcker osv.). Igår när Janne jobbade föreslog jag att vi skulle gå bort till en lekpark och leka och det tyckte Liam var en jättebra idé, dock tyckte han att Vide skulle stanna hemma. "Bara mamma och jag" sa han. Det säger ganska mycket om vad han tycker och det gör ont i mammahjärtat. Vår stora kille, jag vill inte att han ska känna sig bortglömd eller som att han kommer i andra hand.

Igår var Liam hur vild som helst på morgonen och toksprang runt hela lägenheten samtidigt som han skrek och slängde sig hit och dit och hoppade. Helt galen var han. Jag försökte amma en upprörd Vide och sa till Liam "Jag vill inte att du springer omkring, du får sitta här i soffan hos mig". Då tittade Liam på mig och sa något i stil med "Mamma, när du var jätteliten så sprang du också omkring". Min kloka kloka pojke. Det var så klockrent sagt, det är ju faktiskt svårt att sitta still när man är liten. Min fina kloka pojke, jag kunde inte annat än att le.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Du gör det bra! Det är INTE lätt att vara ensam med två småbarn (varav ena spädis). I know!



Sen är det faktiskt inte hela världen om man ibland inte har tålamod. Barn förstår så mycket mer än man tror. Jag är av den åsikten att det är nyttigt för barn att någon gång se att mamma/pappa inte är mer än människa och inte alltid kan vara lugn och "snäll".



Fördelen jag hade var att Milea var så liten då Elvina kom. Hon hade nog inte riktigt förståndet då att vara svartsjuk. Å andra sidan hade hon inte förståndet för mycket annat heller. :)

2009-10-07 @ 13:42:17
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Emilia

Förresten: Hoppas att bodysarna var " i er smak". Jag försökte verkligen hitta något som jag kunde tänka mig att du kanske gillar. Jag kanske var helt ute och cyklade, men jag tyckte själv att båda bodysarna var så söta och kunde inte välja så det fick bli bägge två.

2009-10-07 @ 13:44:13
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0