Shoppingtur

Jag måste börja med att säga att det känns så skönt i kroppen att inte vara gravid längre! Det är helt otroligt vad snabbt jag har återhämtat mig efter graviditeten och förlossningen. Jag har inte varit lika öm som jag var med Liam och magen har minskat mycket snabbare. Jag känner mig mycket piggare än vad jag gjorde med Liam, att säga att jag nästan är helt återställd är att överdriva men ibland har jag svårt att tro att jag gått igenom en förlossning för bara några dagar sedan. Jag gick totalt upp 21 kg med Vide och jag har redan gått ner 11 kg så det verkar ju lovande (även om jag så klart inser att det troligen är den andra hälften som kan ta tid att gå ner). I veckan ska jag börja gå på promenader, har gått några få promenader och haft lite ont i fogarna så jag har inte velat gå så mycket men nu känns det som att jag kan börja med lite kortare promenader. Konditionen måste tränas upp! Det känns i alla fall grymt skönt att jag har återhämtat mig så snabbt! (Japp, förlossningsberättelse kommer snart, bara jag får tid...)

Idag åkte vi ut på en kort shoppingtur för att köpa skor och en mössa till Liam. Liam var dock inte alls på speciellt bra humör idag och hade inte alls någon lust att köpa nya skor fick vi erfara på skoaffären. Det blev vilda protester och det hela slutade med att vi fick låna hem två par skor för att prova hemma. Efter skoaffären fortsatte han att protestera, sprang iväg mot vägen och inne i affärerna och lyssnade inte alls på oss. Vi hade Vide i mjukliften i vagnen men det slutde med att vi fick bära Vide och spänna fast Liam i vagnen eftersom han inte alls ville lyssna. Det är inte alls roligt att behöva göra så, men efter att han nästan sprungit ut på vägen och försatt hjärtat i halsgropen hos sin mamma samt sprungit omkring i en affär var vi tvugna att spänna fast honom. Vi skyndade oss att göra det vi skulle och åkte hem alldeles svettiga. Första shoppingturen med två barn... *pust*

Imorgon ska Liam få vara på förskolan, han är där tisdag till torsdag mellan klockan nio och två, och vi ska besikta bilen på förmiddagen. På eftermiddagen väntar BVC och vi håller tummarna för att vår lilla kille har gått upp i vikt ordentligt! Nästa vecka börjar Janne att jobba, tänk då ska jag vara hemma själv med barnen. Hjälp, hur ska det gå? Känner mig fortfarande som en nybörjare på att vara tvåbarnsmamma...

Kommentarer
Postat av: Farmor

Liam har en väldigt stark vilja, det är inte lätt alla gånger. Men jag kan lugna ner dig och säga att han blir lugnare när han blir äldre.(Han är verkligen lik sin far, han stack också ut i vägen när han var i den åldern) Tur att ni fick låna hem skor i alla fall. Hur gick det var det några som passade och han ville ha? Skönt för dig att du inte har lika ont som sist. Det kommer att gå bra att vara ensam hemma, man vänjer sig snabbt med nya rutiner. Kramizar på er.

2009-09-22 @ 07:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0