Vägning och städning

Igår åkte jag och Vide till mitt jobb för att hälsa på vilket alltid är lika trevligt. Vi blev kvar i två timmar och surrade en massa med mina härliga kollegor (jag vet att jag tjatar, men de är bäst!). Efter att vi surrat klart gick vi och handlade en massa samt hämtade ut ett stort paket från H&M. Tur att vi tog bilen för det blev ganska tungt med all mat samt paketet. Efter att vi hämtat storebror på förskolan åkte jag och Vide sedan iväg till BVC för vägning och mätning. Vår lilla skrutt väger nu hela 4650 g. Han har alltså gått upp 360 g på en vecka så honom går det verkligen ingen nöd på. Jag tittade för skojs skull i Liams hälsobok och han vägde som Vide när han var ungefär 1,5 månad och Vide är inte ens tre veckor (blir tre veckor imorgon). Jisses! De tyckte att jag kunde låta honom suga lite på napp om jag kände att det blev mycket amning eftersom han verkligen får i sig det han behöver, tror jag skulle ramla av stolen. Tänk att BVC rekommenderar napp. :-) De rekommenderade även Sempers magdroppar mot hans magknip så det provar vi nu. De blev även imponerade av att han är så stark, han håller redan upp huvudet själv och fixerar med blicken. Men att hålla upp huvudet har han kunnat i princip sedan han föddes, bland de första korten vi har på honom så håller han tydligt upp huvudet själv. Och grodorna ovanför skötbordet är en storfavorit hos honom så visst fixerar han blicken. Våran goding!

Idag började jag och Vide dagen med en härlig långpromenad (ca 4,5 km) efter att vi lämnat storebror på förskolan. Våran trevliga granne följde med, alltid kul att ha någon att surra med. :-) Efter lunchen blev det sedan en riktigt ordentlig storstädning av köket. Oj så otroligt skönt det känns att ha en skinande rent kök! Det var längesedan köket var så rent som det är nu. Imorgon fortsätter städningen och då är det toaletten som står på tur. När köket och toaletten är städade så är det bara det "enkla" kvar, dvs sovrummen och vardagsrummet.

Nu ska jag säga god natt till Liam sedan blir det soffan. Jag har ju helt fastat i Idol och ikväll börjar ju Grey's, den bästa serien ever!



Kommentarer
Postat av: Sandra.K

Det verkar som om ni har lite samma problem som vi hade/har med vår lillasyster... Hon hade ett jättegeggigt öga när hon var nyfödd och vi tvättade, och tvättade med koksalt så sen har det varit bra. Magen kniper fortfarande och jag ska till apoteket imorgon för att prova Sempers droppar. Minifom tyckte inte vi hjälpte mycket alls. Hoppas alla får vara friska snart och att vardagen blir lite lugnare för er! Kram från Sandra och de andra :-)

2009-10-01 @ 20:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0