Schysst!

Igår när jag fick min lönespecifikation höll jag på att ramla av stolen, fick betydligt mer pengar än vad jag hade räknat med. Det stod att jag fick föräldrapenningstillägg, tio procent av lönen under 90 dagar. Var tvungen att ringa till chefen imorse och fråga om det verkligen stämde, vad det var för pengar. Han visste dock inte vad det var för pengar men skulle kolla upp det och ringe sedan upp när jag stod i duschen så han fick prata med Janne istället. Det visar sig att det är ett engångsbelopp som kommunen betalar ut, så jag får alltså 10 procent av lönen under 90 dagar som en engångssumma. Riktigt roligt med några tusenlappar extra som vi inte alls har räknat med och samtidigt lite tråkigt att det inte är som när man jobbar statligt (då får man 10 procent av lönen varje månad vad jag har förstått, eller?). Vi måste köpa vinterdäck till vintern och dessa pengar skulle räcka till dubbla uppsättningar av däck, inte för att vi ska köpa dubbla uppsättningar men ni fattar. Riktigt schysst att "få" däck av sin arbetsgivare. Haha. :-)

Nu låter det som Vide-bus vaknar, matdags med andra ord! :-)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Lite olika beroende på vart du är statligt anställd, men jag har fått 10% av det FK betalar ut för Ludvig. Det är nu ändrat till 10% av lönen under första året som jag har förstått det, vilket kommer gälla för nästa barn.

2009-09-25 @ 13:20:14
Postat av: Sara

Ja, tänk vad ett brev i posthögen kan glädja =) Jag vet bara att min arbetsgivare betala ut extra om man tjänar över en viss årslön, måste kolla upp det. Tror att det är för att locka fler "högavlönade" män att ta ut föräldraledigt.

Får passa på att önska er en bra helg, dags att sluta för dagen snart, jag "ska bara" göra lite småsaker innan jag släcker ner! Kram till er alla 4!

2009-09-25 @ 15:29:59
Postat av: Helena

Trevligt med extrapengar! På länsstyrelsen får jag 10 % av lönen så länge jag är föräldraledig, vilket känns väldigt förmånligt!

2009-09-26 @ 17:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0