Våran helg

Dagarna går, tänk att vår lilla Vide redan är 10 dagar gammal! Liam är verkligen en stolt storebror som hela tiden vill pussa och krama lillebror. "Jag älskar bebisen" säger han och när Vide gråter stryker han honom på huvudet och säger "Så där, så ja". Sötnosen. När Vide ska bada (som han för övrigt älskar) hjälper Liam till att tvätta hans fötter och när vi ska åka iväg någonstans ser han till att Vides snutte följer med. :-) Vi är faktiskt lite förvånade att det har gått så bra med Liam, vi trodde nog att han skulle vara mer hårdhänt, men han är så otroligt stolt över Vide vilket värmer i hjärtat.

I fredags tog vi en kvällspromenad bort till Statoil för att hyra en film. Vide fick åka i vagnen och Liam fick cykla. Det var på gränsen till för långt för Liam, men han cyklade på vägen dit och ville gå på vägen hem. När vi kom ut från Statoil hade det hunnit bli ganska så mörkt ute och Liam tyckte att det var jättespännande att vara ute och gå när det var mörkt, precis som de gör på "Vi på Saltkråkan". Han höll mig i handen hela vägen hem och surrade på en massa. Oj vad mysigt det var att vara ute och gå hela familjen, vi kände oss verkligen som en stor familj med våra två underbara söner. Liam sa "Jag älskar dig mamma och jag älskar pappa och bebisen också", gissa om mammahjärtat smälter. Han är bara för go. Våran stora kille!

I helgen har Vide varit som fastklistrad vid bröstet, han har verkligen velat suga hela hela tiden. Jag får agera napp ganska så mycket på kvällen så vi funderar på att ge honom napp snart. Jag vill dock vänta tills vi har vägt honom på tisdag så att vi ser att det fungerar med amningen -att han går upp i vikt som han ska. Om han inte har gått upp i vikt på tisdag blir jag orolig och mycket förvånad med tanke på hur mycket han har ammat i helgen...

Imorgon ska vi ut på köpingen och göra en massa ärenden, bland annat köpa nya skor till Liam som jag nämnde i tidigare inlägg sedan blir det nog även en ny mössa till storkillen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så skönt att det fungerar bra med Vide och Liam, härligt :-)

2009-09-21 @ 08:51:07
Postat av: Emilia

Vad mysigt med en premiärpromenad. :-)



Hoppas att Vide ökat i vikt så det inte blir något elände.

2009-09-21 @ 16:15:36
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Sara

Vad trevligt att vara ute med hela familjen, tänk nu är ni fyra =)

2009-09-21 @ 16:50:53
URL: http://hannemagga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0