Vilken dag!

Idag var det tänkt att Janne skulle börja jobba, men han blev sjuk så han blev hemma. Jag och småpojkarna började dagen med en morgonpromenad, hela 4,5 km blev det. Gissa om jag var slut innan jag kom hem, men det var riktigt skönt och energigivande! Sedan har dagen varit ganska kaosartad fram till halv sex ungefär. Vide har varit supergnällig hela dagen och har velat bli buren hela tiden eller ligga hos mig och snutta. Liam har varit grymt uttråkad av att ha en sjuk pappa och en mamma som har försökt få lillebror nöjd. Så fort Vide har somnat och jag har börjat leka med Liam så har Vide vaknat igen. Nu verkar dock Vide äntligen vara nöjd och Liam har tagit ett kvällsbad och kommer nog att somna i soffan snart. Stackars Janne som inte alls mår bra har också haft det en tuff dag. Det är ju inte så lätt att vila när det har varit som det har varit idag...

Vi tror att Vide har lite magknip, inte kolik utan betydligt lindrigare men ändock lite magknip. Han pruttar och det mullrar från hans mage väldigt mycket och när han äntligen fick bajsa ordentligt idag så märkte vi direkt att han blev så mycket nöjdare. Dessutom har han lite besvärligt med sina ögon som rinner hela tiden. Stackare. Imorgon ska vi åka till BVC igen så jag får väl passa på att fråga lite om både ögonen och om de har något tips mot magknipet.

Åh vad skönt det ska bli att få sätta sig i soffan och titta på tv ett tag. Jag hoppas att det blir lite lugnare imorgon, Liam kommer i alla fall att få det roligare än han haft idag eftersom han ska få gå till förskolan. Känns skönt att han inte är sjuk längre! Om det är lugnt imorgon måste jag försöka städa lite, har liksom inte haft tid att städa den sista tiden och det börjar se för hemskt ut i köket...


   
Liam gungar ute på gården i det vackra höstvädret!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch, låter som en besvärlig dag, tyvärr finns det ju sådana, det positiva är väl att de går över. Vad gäller magknip körde vi med kolikmassage på L, fungerade riktigt bra. Dessutom fick han Sempers magdroppar och minifom mot magknipen.

2009-09-29 @ 08:45:07
Postat av: Anonym

Vad som en händer finns Liam i hjärta<3

2009-09-30 @ 17:34:58
Postat av: Anonym

Liam kommer alltid att finnas i mitt hjärta <3 Jag älskar honom och lilla Vide

2009-09-30 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0