Veckan

Som vanligt en crazy dag i familjen Johansson/Lunds liv. Vi har jobbat fyra timmar var och varit hemma med pojkarna fyra timmar var. De fyra timmarna som man är hemma själv med barnen är väldigt intensiva, på jobbet är det också intensivt fast på ett helt annat sätt. Intensiteten på jobbet är i det närmaste en semester i jämförelse med tempot som vi ofta har hemma...

Jag kom hem kring halv sex idag eftersom jag köpte presenter till Janne efter jobbet. Han fyller år på onsdag så jag har ordnat lite inför det, bland annat beställt en tårta som jag ska hämta på onsdag efter jobbet. Jag har fixat en present som Liam och Vide ska få ge till Janne. Liam tyckte det var jättespännande; jag, han och Vide hade ju en hemlis tillsammans. En hemlig present som Janne ska få. Vi gömde presenten, slog om den med fint presentpapper, skrev en liten text på den och gömde paketet på ett hemligt ställe. Det var jättespännande tyckte Liam. Ett hemligt paket. Sedan går han ut till Janne och säger "pappa, jag tror att det är en skiva i ditt paket". Haha. Sötnosen. Jaja. Vi får hoppas att pappan blir nöjd, och vem vet det kanske inte är någon skiva i paketet, och om det är en skiva -vilken skiva är det då? :-) Jag berättade för Liam att vi ska sjunga för Janne på onsdag så Liam har tränat lite på "ja må han leva". Sedan sa han med allvarlig min "när pappa fyller år får han välja en sång". De får nämligen välja en sång på förskolan när de fyller år, en önskesång som de sjunger på samlingen. Det blir spännande att se vilken sång Janne väljer. :-)

Imorgon ska vi lämna in bilen på service. Enligt serviceboken är det dags igen så det är bara att gilla läget. Imorgon blir vi alltså cirka 3000 kr fattigare -i bästa fall (om det är något som behöver åtgärdas eller liknande flyger det väl iväg någon tusenlapp till). Blä.

Till helgen åker Janne och Liam på en pappa-son helg i Östersund. De ska hitta på en massa roliga saker som att bada på badhus och besöka djungelhuset (eller vad det nu heter). Dessutom ska de ju, inte att förglömma, åka tåg och det är en stor upplevelse för en treåring. Jag hade gärna åkt iväg på en mamma-son helg med Liam men som det är just nu med amning så går det inte. Vi får spara våran helg till hösten/vintern då jag planerar att åka iväg själv med honom till Umeå (ta nattåget till min syster), det blir mysigt. Jag tror att det är nyttigt att komma iväg lite, att hitta på aktiviteter med ett barn åt gången så att de får lite egen föräldratid och vi får lite egen tid med var och en av pojkarna. Jag och Vide får stanna hemma och ha lite egentid med varandra, det blir mysigt och det ska bli skönt med en helg i ett lite lugnare tempo än det vanliga. Än så länge är Vides tempo avsevärt mycket lugnare än Liams tempo. :-) Dock längtar jag verkligen verkligen efter att hitta på något med Liam, bara jag och han, eftersom jag har ägnat mig så mycket åt Vide sedan han föddes. Även fast jag försöker ägna lika mycket tid till Liam är Vide hela tiden beroende av mig så det är svårt att göra någon helt ensam med Liam utan att bli avbruten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0