Hur många barn?

Hur många barn vill du ha när du blir stor? Jag har alltid fantiserat om att jag ska ha två barn. Två barn har alltid känts rätt, som en bra siffra. Det mesta i samhället är ju anpassat efter två vuxna och två barn, det är det som är den traditionella kärnfamiljen. Tre barn har alltid känts som att det är för mycket. Tre barn är en barnaskara, en hög med barn. Tre barn medför logistikproblem, det blir trångt i bilen, på resan måste man boka en extrabädd och när man är i lekparken måste man räkna in barnen för att se att alla är med. Tre barn ger en stor familj. Samtidigt kan jag ibland fantisera om att det skulle vara rätt mysigt med tre barn. Så där kaosartat mysigt som jag kan tänka mig att det är i en stor familj. Hela familjen som myser i den trånga soffan på fredagskvällen.

Jag är väldigt nöjd med vår familj som den är nu. Vi har världens finaste söner och just nu finns ingen längtan efter något mer barn. Som tur är måste vi ju inte bestämma oss precis nu, framtiden får utvisa hur det blir i just vår familj. Men jag känner mig ändå så pass "klar" att jag har börjat fundera över vad vi ska göra med alla barnsaker som blir "över" efter att Vide växer. Alla kläder och alla saker. Vi har pratat om detta och bestämt oss för att spara extra fina barnkläder; kläder som förknippas med fina minnen, kläder som är kul att ha kvar till den dagen som vi kanske får barnbarn (eller kanske får ett tredje barn). Det finns inga kläder kvar sedan jag var liten och jag har alltid känt att det skulle ha varit roligt att ha kvar några guldkorn från när jag var liten. Några små klädesplagg som är fulla av minnen. Så det är det vi ska spara. Guldkornen. Resten kommer vi att sälja eller ge bort.

Några av kläderna ligger nu ute på tradera och jag kommer att lägga ut fler eftersom. Ni hittar dem här, lägg ett bud vettja. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0