Mosa till småfolket

Nu när Vide har börjat med smakportioner har jag lånat de omtalade "mosböckerna" på biblioteket. Den första mosboken är en pekbok för barnen som bland annat visar olika grönsaker och frukter. Den andra mosboken blev snabbt en favorit hos mig för i den finns det massor av enkla och bra recept, allt från de första mosade smakportionerna till de lite mindre mosade rätterna som passar en lite äldre bebis. Förutom recept finns det en hel del tips och råd, ja allt som man egentligen behöver veta innan man sätter igång och mosa. :-) I vår frys finns nu frysta tärningar av majs och gröna ärtor (iskubsformen är perfekt att frysa in mosad mat i för att sedan trycka ut mattärningarna i en fryspåse) och jag längtar verkligen tills det blir dags att prova de lite roligare rätterna. Vad sägs om äppelpäpplig rotfruktsgryta, mini-moussaka, lillens linsgryta, minsta lilla svamprisotton, marockans minipippi, fisksås a´ la reggio emilia eller varför inte rosenbullar eller bebisriddare? Varför tog jag mig aldrig för att läsa mosböckerna när Liam var liten? Det är ju så otroligt kul att läsa recept och att laga mat!

Ni med småttingar -låna (eller köp) och inspireras!


Bild från adlibris.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0